فونیکسریمکسبهتام

تولید ۸۴ هزار تنی تایر در ۴ ماهه امسال

عصر خودرو- کارخانجات تایرسازی از ابتدای امسال تا پایان تیرماه ۸۴ هزار و ۵۱۴ تن انواع تایر تولید کردند.

تولید ۸۴ هزار تنی تایر در ۴ ماهه امسال
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، این میزان تایر مشتمل بر هفت میلیون و 921 هزار 864 حلقه تایر سواری، وانتی، باری اتوبوسی، کشاورزی، راه سازی و صنعتی است.

    تولید تایر در این مدت در همسنجی با پارسال از نظر وزنی با افت 2 درصدی و از نظر تعداد حلقه با کاهش سه درصدی همراه شده است.

    در چهار ماهه امسال 53 هزار و 224 تن تایر سواری در کشور تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال بدون تغییر ماند. با توجه به آمارها، تولید تایر سواری حدود 63 درصد از مجموع تولید تایرسازان را تشکیل می‌دهد.

    تولید تایر وانتی در این مدت با افت پنج درصدی به هفت هزار و 682 تن رسید.

    تا پایان تیرماه 15 هزار و 727 تن تایر باری اتوبوسی (شامل 9 هزار و 266 تن تایر رادیال و 6 هزار و 462 تن تایر بایاس) تولید شد که در مجموع نسبت به پارسال افت هشت درصدی داشته است.

    تولید 6 هزار و 99 تن تایر کشاورزی (افت 6 درصدی) و یک هزار و 781 تن تایر راه سازی و صنعتی (رشد 31 درصدی) از دیگر آمارهای چهار ماهه ابتدایی امسال شرکت ها و کاخانجات است.

    نکته بارز در این آمارها، کاهش شدید سهم تایرهای بایاس است که به نظر می‌رسد با توجه به فناوری قدیمی این دسته از تایرها، تمایل شرکت‌ها برای تولید آنها کاهش یافته است.

    در تولید لاستیک‌های بایاس که فناوری قدیمی دارند، از الیاف و رشته‌های نخی استفاده شده و در تولید لاستیک‌های رادیال از رشته‌های سیمی استفاده می‌شود.

    تولید سایر محصولات

    برپایه این آمارها، در بهار امسال پنج هزار و 879 تن تایر دوچرخه و موتور (افت سه درصدی ) و 2‌هزار و 887 تن تیوب (رشد پنج درصدی) تولید شد.

    همچنین شرکت‌های یاد شده توانستند 2 ‌هزار و 216 تن فلپ، تسمه نقاله، شیلنگ و غیره تولید کنند.

    به گزارش ایرنا، صنعت تایر متشکل از 13 واحد تولیدی است. مجموع تولید کارخانجات عضو این انجمن سالیانه حدود 300 هزار تن است، در حالی که نیاز کشور سالیانه بین 400 تا 450 هزار تن تخمین زده می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۲
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        آخرین بروزرسانی ۲ روز پیش
        آرشیو