فونیکسریمکسبهتام

تولید تایر در کردستان ۲۶ درصد رشد یافت

عصر خودرو - اهالی رسانه استان کردستان در روز خبرنگار مهمان یکی از بزرگ ترین واحدهای صنعتی استان بودند و در این نشست صمیمی خبر از رشد تولید و آغاز فاز توسعه و افزایش اشتغال در این واحدتولیدی داده شد.

تولید تایر در کردستان ۲۶ درصد رشد یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، 17 مرداد امسال اگرچه شور و شوق سالیان گذشته را نداشت و هم چون بسیاری از برنامه های مناسبتی دیگر توجه به آن کمرنگ شده است ولی امسال بخش تولید با دعوت از جمع زیادی از خبرنگاران کردستانی به آن رونق بخشید.

    جمعی از خبرنگاران و عکاسان خبری استان امروز سه شنبه مهمان شرکت بارز کردستان مستقر در شهرک صنعتی دهگلان بودند و در نشستی صمیمی، مدیرعامل شرکت بارز کردستان و مدیر بهره برداری این شرکت ضمن تبریک روز خبرنگار از افزایش ارتباط با اهالی رسانه و اولویت قرار دادن به انتشار اخبار و اطلاعات و آمار دقیق و صحیح خبر دادند و این مهم را یکی از اولویت هایشان بیان کردند.

    روند تولید این واحد و مشکلات پیش روی آن از دیگر مطالب مطرح شده در این نشست بود و خبرنگاران هم از حمایت های این شرکت از برنامه های ورزشی، فرهنگی و هنری، نحوه جذب نیرو در آن و انتقال حساب های این شرکت به بانک های استان سوال کردند.

    واحدهای تولیدی در شرایط اقتصادی کنونی با مشکلات متعددی به ویژه در زمینه تامین ارز برای تهیه مواد اولیه وارداتی مواجه هستند و با وجود این همه مسئله که پیش روی حوزه تولید قرار گرفته، تولیدکنندگان در تلاش برای رشد و ارتقای میزان ظرفیت تولید و تامین نیازهای مردم هستند.

    راه اندازی شرکت بارز کردستان از مصوبات سفر پر خبر و برکت رهبر معظم انقلاب در سال 1388 به استان است و سال 1396 هم به طور رسمی با حضور رئیس جمهور وقت فعالیتش آغاز شد و طی این سال ها هم با فراز و نشیب های زیادی در حوزه تولید و مدیریت مجموعه مواجه شد.

    حال سه سال است به طور متوالی میزان تولید در این واحد صنعتی بزرگ به ظرفیت اسمی 36 هزار تن در سال و تولید میانگین روزانه 16 هزار حلقه در روز رسیده است.

    مدیرعامل شرکت لاستیک بارز کردستان در این نشست اظهار کرد: شرکت بارز استان در کنار تاثیرگذاری هایی که در صنعت و اشتغال استان برعهده دارد برقراری ارتباط تنگاتنگ با رسانه ها را هم از رسالت های خود می داند.

    کاوه مفاخری با بیان اینکه انتقال توانمندی ها و ظرفیت های این واحد صنعتی به مردم از طریق رسانه ها باید انجام شود، افزود: انعکاس واقعیت های یک واحد صنعتی بزرگ در استان می تواند درک درستی از این واحد را در اذهان مردم ایجاد کند.

    وی با اشاره به اینکه گروه صنعتی بارز سهم 50 درصدی از تولید تایر کشور را در اختیار دارد، اضافه کرد: در یک سال و 6 ماه گذشته جایگاه بارز احیا شده و روند تولید در آن رو به رشد بوده است.

    مدیرعامل شرکت لاستیک بارز کردستان با بیان اینکه در سال گذشته 38 هزار و 300 تن در این واحد لاستیک تولید شد، بیان کرد: در سه ماهه نخست سال جاری هم افزون بر 10 هزار تن تایر در این واحد تولید شد که این میزان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته 26 درصد رشد یافت.

    مفاخری با بیان اینکه در حال حاضر در محدوده 13 تا 20 اینچ تایر در این واحد تولید می شود، گفت: با همراهی و حمایت سازمان صمت و بانک مرکزی ارز مورد نیاز برای تامین مواد اولیه این شرکت تامین شده است.

    وی با اشاره به اینکه ضایعات و برگشتی ضایعات این واحد روند کاهشی و نزدیک به صفر را دارد، گفت: برای نخستین بار براساس ارزیابی های انجام شده موفق به کسب جایزه 2ستاره کیفیت شدیم.

    افزایش ظرفیت تولید تایر در کارخانه بارز کردستان به 50 هزار تن در سال

    مدیرعامل شرکت لاستیک بارز کردستان یکی از رسالت های این شرکت را بکارگیری نیروهای بومی خواند و اظهار کرد: 100 درصد نیروهای این شرکت از افراد بومی باانگیزه و توانمند و جوان تشکیل شده است که تاکنون هم در مسابقات ملی مهارت موفق به کسب عناوین برتر کشوری شدند.

    مفاخری یادآور شد: اعطای پاداش های موردی مبتنی بر عملکرد، برگزاری برنامه های تفریحی و آموزشی و توجه به بهبود محل کار در راستای اهمیت به سرمایه های انسانی شرکت انجام شده است.

    وی ادامه داد: سال گذشته سه ماه محدودیت برای حساب های مالی این شرکت به دلیل عدم بازپرداخت تسهیلات ارزی ایجاد شد که در نهایت با انعقاد تفاهم نامه ای با صندوق توسعه ملی و بانک صنعت و معدن این مشکل برطرف شد.

    مدیرعامل شرکت لاستیک بارز کردستان گفت: بازپرداخت تسهیلات ارز این واحد از سال 1398 باید انجام می شد که این اقدام به دلایلی اجرایی نشده بود و سال گذشته 14 درصد آنرا پرداخت کردیم.

    مفاخری از اجرای فاز توسعه این واحد خبر داد و گفت: در این فاز به دنبال افزایش تولید از 36 هزار تن به 50 هزار تن هستیم که روز گذشته پیمانکار این طرح نهایی شد.

    وی بیان کرد: با افزایش 14 هزار تنی به ظرفیت کنونی تولید این واحد برای 280 نفر دیگر اشتغال ایجاد می شود و اینگونه میزان اشتغال ما به یک هزار و 235 نفر خواهد رسید.

    افزایش گردش مالی لاستیک بارز در بانک های استان در صورت تامین ارز

    مدیرعامل شرکت لاستیک بارز کردستان گفت: پنج درصد گردش مالی لاستیک بارز در بانک های استان انجام می شد که در یک ماه اخیر این میزان به 35 درصد رسیده است.

    مفاخری ادامه داد: اگر بانک های استان توانایی ارائه خدمات ارزی به این واحد را داشته باشند تا 6 ماه آینده در صورت تامین ارز مورد نیاز مواد اولیه گردش مالی خود را در استان به 70 درصد افزایش می دهیم.

    وی یادآور شد: این شرکت افزون بر حوزه تولید در بخش های فرهنگی و هنری از برگزاری برنامه هایی هم چون جشنواره موسیقی لیلاخ، جشنواره تئاتر و مراسم تجلیل از کارگران حمایت مادی کرده است.

    مدیرعامل شرکت لاستیک بارز کردستان برقراری ارتباط با صنعت به منظور بهره مندی از دانش روز و پویایی بیشتر و راه اندازی فروش اینترنتی را از دیگر اقدامات انجام شده در این واحد صنعتی خواند و گفت: برای تنظیم بازار و مهار تورم اقدام به فروش اینترنتی تایر کردیم که تاکنون 560 هزار حلقه تایر به طور مستقیم به دست خریدار رسیده است.

    مفاخری در ارتباط با حمایت از تیم های ورزشی در استان یادآور شد: تیم داری مستقیم جزو اولویت های این شرکت نیست و تولید و توسعه آن مبنای فعالیت ها قرار گرفته است.

    مدیر بهره برداری شرکت بارز استان کردستان هم در این نشست گفت: از جمله نقاط قوت این شرکت با دیگر شرکت های تایرسازی داشتن نیروی انسانی جوان و با انگیزه، وجود سیستم توزین اتوماتیک موادشیمیایی، میکسر اینترمش متناسب با الزامات تولید آمیزه سیلیکایی، امکان استفاده از سیستم پخت نیتروژنی با فشار بالا بجای پخت با بخار اشباع بخشی است.

    رحمانی با بیان اینکه در سه سال متوالی ظرفیت اسمی این واحد محقق شده است، افزود: افق ما برای سال مالی جاری رسیدن به تولید 40 هزار تن است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۲
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        آخرین بروزرسانی ۲ روز پیش
        آرشیو