فونیکسریمکسبهتام

رئیس جمهور:

قانون شورای رقابت باید اصلاح شود

عصر خودرو- رئیس جمهور گفت: قانون شورای رقابت باید اصلاح شود ،آنها یک شورای مستقل هستند اما تصمیماتشان باید با سیاستهای کلی و کلان کشور منطبق باشد.

قانون شورای رقابت باید اصلاح شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از صداوسیما، رئیس جمهور که به مناسبت روز خبرنگار از خبرگزاری صدا و سیما بازدید می کرد در پاسخ به پرسش خبرنگار تحریریه صنعت مبنی بر افزایش قیمت خودروهای مونتاژی از سوی شورای رقابت و دستور 20 روز پیش جنابعالی، به وزرای اقتصاد و صمت برای اصلاح این قیمت‌ها گفت: این موضوع نیاز به آسیب شناسی دارد.

    رئیسی تاکید کرد:در قانون شورای رقابت، حتی نمایندگانی که از بخشهای مختلف  تعیین می شوند نظرشان مستقل است و هیچ کس هم نمی تواند به آنها بگوید چرا این نظر را دارید؟ و هیچ کس هم نمی تواند آنها را تا پایان دوره شان برکنار کند.

    وی اضافه کرد: شورای رقابت از این نظر استقلال دارد و این بسیار خوب است  که در  رای و نظر مستقل هستند اما به لحاظ مدیریتی با یک اشکالی مواجه است . اعضای شورا میتوانند بگویند ما خودمان تشخیص می دهیم حتما هم تشخیصشان نادرست نیست، در عالم خودشان تشخیصی می دهند ولی آیا تصمیمشان با سیاست های کلان و کلی منطبق است ؟ که این خودش قابل بحث است و آن یعنی یک اشکال.

    رئیس جمهور گفت: این موضوع قبل از آنکه اشکال رفتاری باشد، یک اشکال ساختاری است که در جایی ربطی به اشخاص هم ندارد، قانون مشکل دارد که باید با نظر خود اعضای شورای رقابت اصلاحی در آن صورت بگیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط