فونیکسریمکسبهتام

۷ خودرو جدید سوبارو در راه است

عصر خودرو- سوبارو قصد دارد نیمی از فروش آن تا سال ۲۰۳۰ را خودروهای الکتریکی باتری‌دار تشکیل دهد.

۷ خودرو جدید سوبارو در راه است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، این خودروساز ژاپنی اعلام کرد سوبارو فروش سالانه 600 هزار خودروی برقی باتری‌دار را تا سال 2030 هدف قرار خواهد داد تا 50 درصد از هدف فروش جهانی آن را تشکیل دهد.

    این خودروساز ژاپنی همچنین قصد دارد تا آغاز دهه آینده حدود 1.5 تریلیون ین (10.51 میلیارد دلار) در الکتریکی‌سازی سرمایه‌گذاری کند. آتسوشی اوساکی، مدیر عامل سوبارو تاکید کرد که پنج سال آینده برای دستیابی به این اهداف بسیار مهم است. این یک تغییر قابل‌توجه نسبت به برنامه قبلی سوبارو است که خودروهای برقی و هیبریدی حداقل دو پنجم از فروش جهانی سالانه آن را تشکیل می‌دهند که انتظار می‌رفت تا سال 2030 به حدود 1.2 میلیون دستگاه برسد.

    سوبارو قصد دارد 400 هزار خودروی برقی باطری دارتا سال 2028 در ایالات‌متحده بفروشد و خط تولید خودروهای الکتریکی خود را تا پایان آن سال به هشت مدل افزایش دهد.

    بر اساس گزارش انرژی پورتال، در حال حاضر سوبارو اولین خودروی برقی خود به نام Solterra را در کارخانه تویوتا موتوماچی تولید می‌کند. این شرکت قصد دارد سه خودروی الکتریکی جدید را تا پایان سال 2026 و چهار خودروی دیگر را تا پایان سال 2028 ارائه کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط