فونیکسریمکسبهتام

افزایش ناگهانی قیمت بنزین در آمریکا

عصر خودرو- میانگین ملی قیمت بنزین آمریکا هفته گذشته بیش از ۱۶ سنت افزایش یافت و به سه دلار و ۷۲ سنت در هر گالن رسید.

افزایش ناگهانی قیمت بنزین در آمریکا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، انجمن اتوموبیل آمریکا (AAA) میانگین قیمت بنزین را روز دوشنبه، سه دلار و 75 سنت در هر گالن گزارش کرد.

    طبق آمار شرکت گازبادی (GasBuddy)، قیمت دیزل در آمریکا، هفته گذشته 15.5 سنت افزایش یافت و به سه دلار و 99 سنت در هر گالن رسید. گروه AAA، قیمت دیزل را روز دوشنبه 4.036 دلار گزارش کرد.

    شرکت گازبادی، داده‌ها را از بیش از 11 میلیون گزارش قیمت شخصی از بیش از 150 هزار جایگاه سوخت در سراسر آمریکا، گردآوری کرده است.

    پاتریک دیهان، مدیر تحلیل نفت شرکت گازبادی در بیانیه‌ای گفت: قیمت بنزین هفته گذشته، به دلیل اختلالات پالایشگاهی که ناشی از گرمای شدید هوا بود و روی فعالیت برخی از بزرگترین پالایشگاه‌های این کشور تاثیر گذاشت، به یکباره افزایش پیدا کرد. این افزایش قیمت در زمانی روی داد که تقاضای تابستانی برای بنزین به اوج خود رسیده و ذخایر بنزین، به پایین‌ترین حد از سطح ژوییه سال 2015 رسیده است.

    بعلاوه، قیمت نفت به بالاترین حد خود در چند ماه اخیر صعود کرده و با پایان روند برداشت از ذخایر نفت استراتژیک آمریکا و نگرانی‌ها نسبت به محدودتر شدن عرضه، به بیش از 80 دلار در هر بشکه صعود کرده است.

    دیهان خاطرنشان کرد: این سریع‌ترین روند رشد قیمت بنزین و دیزل است که رانندگان آمریکایی امسال مشاهده کردند. با این حال، این افزایش قیمت اکنون باید آهسته شود. همچنین با نزدیک شدن به زمان اوج فصل طوفان‌های گرمسیری، هر گونه مسئله جدید، می‌تواند میانگین قیمت ملی بنزین در آمریکا در سال 2023 را برای نخستین بار، به بیش از چهار دلار در هر گالن برساند.

    افزایش قیمت بنزین پس از پنچ هفته متوالی رشد قیمت نفت روی می‌دهد که هفته گذشته حدود پنج درصد افزایش یافت.

    بر اساس گزارش اویل پرایس، آمار تقاضا برای سوخت از سوی شرکت گازبادی نشان می‌دهد که تقاضا برای بنزین خرده فروشی در آمریکا، هفته گذشته 0.9 درصد کاهش یافت که نشان دهنده اوج فصل رانندگی تابستانی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط