فونیکسریمکسبهتام

گمرک اعلام کرد

خودروهای وارداتی چانگان در انتظار ۲ ماهه برای صدور مجوز استاندارد

عصر خودرو- گمرک ایران اعلام کرد که بررسی‌ها نشان می دهد بخش عمده ای از خودروهای وارداتی موجود در گمرک غرب تهران در ۹ خرداد امسال به گمرک اظهار شده و در انتظار صدور مجوز سازمان استاندارد جهت ادامه تشریفات گمرکی بوده اند.

خودروهای وارداتی چانگان در انتظار ۲ ماهه برای صدور مجوز استاندارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، طبق آنچه گمرک اعلام کرده است صدور مجوز استاندارد برای خودروهای وارداتی چانگان پس از گذشت دو ماه از زمان اظهار از ساعاتی پیش شروع شده است. 

    بنابراین گزارش، از تعداد 1235 دستگاه خودرو وارداتی به گمرک غرب تهران برای تعداد 52 دستگاه که شامل دو فقره اظهارنامه است تمامی مجوزهای ترخیص صادر و پس از انجام تشریفات گمرکی آن از گمرک غرب تهران ترخیص شده است و 845 دستگاه نیز طی 22 فقره اظهار نامه تنظیمی از سوی صاحب کالا به گمرک اظهار شده که نیازمند ارائه مجوزهای لازم از جمله استاندارد، محیط زیست، نمایندگی های مجاز و کد ساتا از بانک عامل است تا نسبت به انجام تشریفات گمرکی و ترخیص خودرو اقدام شود. ضمن اینکه  تعداد 338 دستگاه از این خودروها تاکنون از سوی صاحب کالا به گمرک اظهار نشده است. 

    شایان ذکر است؛ سازمان استاندارد فقط یکی از سازمان‌های مرتبط است که در فرایند صدور مجوز ترخیص نقش دارد و برای ترخیص قطعی خودرو، برابر قانون سازمان های فوق الاشاره می بایست مجوز های لازم را به گمرک ارائه کنند تا نسبت به ترخیص قطعی اقدام شود. 

    بنابراین نه تنها سازمان استاندارد، بلکه هیچ سازمان دیگری به تنهایی اختیار صدور ترخیص قطعی خودرو را ندارد و اگر دستگاه‌های همجوار در حداقل زمان نسبت به ارائه مجوزهای خود اقدام کنند بدون تردید پس از پرداخت حقوق ورودی، تشریفات ترخیص خودرو یا هر کالای دیگری در کمترین زمان ممکن از سوی گمرک انجام خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط