فونیکسریمکسبهتام

مرسدس‌بنز برنده شد

عصر خودرو- خودروساز آلمانی مرسدس بنز پیش‌بینی درآمد خود را با توجه به سفارشات قوی‌تر، زنجیره تامین بهبود یافته و فروش بالاتر افزایش داد و اعلام کرد با توجه به نگرانی از تورم که بر تقاضا تأثیر می‌گذارد، با افزایش قیمت‌ها به مقابله با هزینه‌ها می‌رود.

مرسدس‌بنز برنده شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، هارالد ویلهلم، مدیر ارشد مالی مرسدس بنز پس از نتایج نیمه سال گفت: مشخص نیست که اهرم قیمت در سه ماهه آینده به همین اندازه قوی خواهد بود یا نه و ما کمی محتاط تر خواهیم بود اما هنوز باید هزینه‌ها را افزایش دهیم.

    خودروسازان لوکس از بی‌ام‌وی تا پورشه و مرسدس بنز توانسته‌اند با انتقال هزینه‌ها به مشتریان و بازی با انحصاری بودن برندهای خود، با افزایش هزینه‌ها، از مواد اولیه تا تدارکات، بهتر از خودروسازان دیگر مقابله کنند. با این حال، مرسدس بنز در مورد چشم‌انداز اقتصادی محتاط بود و به نرخ‌های بهره بالا اشاره کرد که می‌تواند هزینه‌های مصرف کننده را کاهش دهد.

    سود قبل از بهره و مالیات در سه ماهه دوم به 5 میلیارد یورو (5.6 میلیارد دلار) رسید، در حالی که پیش‌بینی اجماع تحلیلگران 4.7 میلیارد یورو بود که به کمک درآمد بیشتر در بخش ون بود. مرسدس بنز گفت که اکنون انتظار دارد سود قبل از بهره و مالیات کل سال حدود 20.5 میلیارد یورو (22.7 میلیارد دلار) باشد.

    بر اساس گزارش رویترز، این شرکت در این ماه، رشد 6 درصدی در فروش خودرو در سه ماهه دوم خود را در نتیجه تقاضای بالا برای خودروهای تمام برقی و رده بالا گزارش داد که در اروپا، آسیا و آمریکای شمالی رشد داشت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم