فونیکسریمکسبهتام

وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

هدف‌مان ایجاد تحول در وضعیت خودروهای موجود است

تاثیر ویژه خودروهای برقی در محیط زیست و درآمد کشور

عصر خودرو- وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نوآوری‌هایی است که در تدوین آئین‌نامه واردات خودرو اتفاق خواهد افتاد، گفت: بنا داریم تحولی در وضعیت خودرو به‌وجود آوریم که باعث عرضه مناسبت‌تر خودرو‌های موجود می‌شود.

هدف‌مان ایجاد تحول در وضعیت خودروهای موجود است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از شاتا، «عباس علی آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه وزارت صمت در حال تدوین آئین‌نامه واردات خودرو (کارکرده و نو) هستیم، گفت: آنچه برای مردم‌مان مهم است، نوآوری‌هایی است که در تدوین این آئین‌نامه اتفاق خواهد افتاد زیرا بنا داریم تحولی در وضع خودرو به‌وجود آوریم.

    وی با بیان اینکه این تحول باعث می‌شود که خودرو‌های موجود در یک وضع مناسب‌تری عرضه شوند، ادامه داد: موضوع قابل اهمیت، خودرو‌های برقی هستند که در تدارک ایجاد زیرساخت‌های لازم برای این خودرو هستیم زیرا بحث بسیار مهمی است.

    تاثیر ویژه خودروهای برقی در محیط زیست و درآمد کشور

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه ورود خودروهای برقی، یک نوآوری در این حوزه، در کشور و این دولت است که به‌زودی اتفاق خواهد افتاد و منافع سرشاری را نصیب کشور خواهد کرد، تاکید کرد: این مساله باعث می‌شود که در موضوع محیط زیست، وضعیت بهتری پیدا کرده و از همه مهمتر، درآمدی است که به‌خاطر عدم مصرف سوخت‌های فسیلی، نصیب کشور خواهد کرد.

    وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا ممکن است واردات خودرو‌های نو و کارکرده، به خودرو‌های برقی محدود شود؟ خاطرنشان کرد: درحال ارجحیت دادن به این موضوع هستیم و اولویت‌مان واردات خودرو‌های برقی است.

    ایجاد شرایط مناسب‌تر برای واردات خودرو‌های برقی

    علی‌آبادی در مورد زمان عملیاتی شدن این طرح اینگونه توضیح داد: در هماهنگی با رئیس کل بانک مرکزی قرار شد که شرایط مناسب و ساده‌تری را برای واردات خودرو‌های برقی فراهم کنیم.

    وی اضافه کرد: در درجه اول اولویت با واردات تاکسی‌های برقی خواهد بود، زیرا مصارف و منفعت بیشتری را نصیب کشور می‌کند ضمن اینکه تاثیر بیشتری در محیط زیست خواهد داشت به جهت اینکه مقدار سوخت بیشتری را مصرف می‌کنند

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اولویت‌های بعدی خودرو‌های اشتراکی و خودرو‌های مردم خواهد بود، گفت: امیدوارم آئین‌نامه به‌زودی و ظرف 10 روز آینده تدوین شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۲
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو