فونیکسریمکسبهتام

تحویل چانگان های وارداتی سایپا در انتظار ابلاغ شورای رقابت

عصر خودرو- تحویل اولین سری خودروهای چانگان شرکت سایپا مشمول افزایش تعرفه ۵۵ به ۷۰ درصدی گمرک شد و این امر باز هم تحویل این خودروها را دچار تاخیر کرد.

تحویل چانگان های وارداتی سایپا در انتظار ابلاغ شورای رقابت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «عصر خودرو»، فاطمی امین که از واردات خودرو به عنوان ابزاری جهت کسب رای اعتماد مجدد در صحن علنی مجلس استفاده کرد دستور داد فروش فوری چانگان های وارداتی سایپا انجام شود ولی این ابزار هم نتوانست وزیر صمت قبلی را از استیضاح نجات دهد.

    حدود 1100 دستگاه چانگان پیش فروش شد ولی شماره گذاری و تحویل آن دچار تاخیرهای مکرر شد که آخرینش تقاضای گمرک برای پرداخت مابه‌التفاوت افزایش تعرفه از 55 به 70 درصد از سوی سایپا شد و گروه خودروسازی سایپا حسب تجربه های کاری در قرارداد پیش‌فروش هزینه های احتمالی آینده را به امضا مشتریان رسانده بود.

    حالا سایپایی ها منتظر هستند رقم افزایش تعرفه را شورای رقابت تایید کند تا امکان اخذ مبلغ اضافه شده تعرفه از مشتریان امکان پذیر شود و بعد از آن فورا اولین سری خودروهای وارداتی تحویل مشتریان شود.

    جلسه بعدی شورای رقابت روز سه شنبه است و هزار و صد نفر منتظر هستند تا شورای رقابت یک نامه را امضا کند تا 1100 خانواده در تعطیلات تابستانی سوار بر خودروهای خود شوند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط