فونیکسریمکسبهتام

در ماه ژوئن

فروش خودرو در اروپا افزایش یافت

عصر خودرو- فروش خودرو در اروپا در ماه ژوئن افزایش یافت زیرا تقاضای فزاینده برای خودروهای برقی و بهبود عرضه قطعات به یازدهمین ماه متوالی رشد کمک کرد.

فروش خودرو در اروپا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، انجمن خودروسازان اروپا اعلام کرد که ثبت نام خودروهای جدید با 19 درصد افزایش به 1.27 میلیون خودرو رسیده است. فروش خودروهای باطری‌دار الکتریکی 55 درصد افزایش یافت، در حالی که تحویل خودروهای دیزلی 10 درصد کاهش یافت.

    خودروسازان در حال بررسی سفارشات هستند زیرا کمبود طولانی‌مدت اجزای حیاتی مانند نیمه هادی‌ها کاهش یافته است. اگرچه، چشم‌انداز مبهم است که در میان تقاضای فزاینده برای وسایل نقلیه الکتریکی می‌تواند بازگشت زنجیره تامین را به همراه داشته باشد و مصرف‌کنندگان ممکن است به دلیل هزینه‌های بالاتر زندگی و کاهش رشد جهانی، هزینه‌های خود را کاهش دهند.

    خریداران در آلمان 52 هزار و 988 خودروی تمام الکتریکی را در ماه ژوئن ثبت کردند که بیشترین میزان در اروپا و 64 درصد افزایش نسبت به ماه مشابه سال گذشته است. فرانسه نیز با فروش 33 هزار و 280 خودروی برقی به رشد خودروهای برقی کمک کرد، در حالی که هلند 13 هزار و 892 خودروی باتری‌دار اضافه کرد.

    فولکس واگن با ثبت 325 هزار و 612 دستگاه، بیشترین خودروی سواری را در منطقه فروخت که 27 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت. فروش استلانتیس با 2.5 درصد کاهش به 210 هزار و 495 دستگاه رسید.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، تسلا که قصد دارد ظرفیت تولید کارخانه خود در آلمان را افزایش دهد، 47 هزار و 606 دستگاه خودرو فروخت که از برندهای محلی فیات و سیتروئن پیشی گرفت و تعداد ثبت‌نام‌ها را نسبت به یک سال گذشته دو برابر کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط