فونیکسریمکسبهتام

ردپای میلیونی نیسان در خودروهای برقی‌ رنو

عصر خودرو- روزنامه یومیوری شیمبون اعلام کرد که نیسان موتور احتمالاً حدود ۱۰۰ میلیارد ین (۷۲۵ میلیون دلار) در واحد خودروهای برقی جدید رنو سرمایه‌گذاری خواهد کرد که احتمالاً موانع در مذاکرات طولانی برای تغییر شکل اتحاد خودروسازی خود را برطرف می‌کند.

ردپای میلیونی نیسان در خودروهای برقی‌ رنو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، یومیوری عنوان کرد که این خودروساز ژاپنی با شرایط قرارداد برای بازنگری کلی شراکت خود با رنو موافقت کرد و با شریک فرانسوی خود برای مقدار سرمایه‌گذاری در شرکت آمپر خودروهای برقی به توافق رسید.

    سخنگوی نیسان گفت که بحث در مورد این قرارداد از جمله مبلغ سرمایه‌گذاری هنوز نهایی نشده است. این سخنگو گفت: مذاکرات بین دو شرکت در حال انجام است اما هنوز توافقی حاصل نشده است.

    یومیوری به نقل از افراد مطلع گفت که نیسان و رنو انتظار دارند ارزش شرکت آمپر به 8 تا 10 میلیارد یورو برسد و نسبت سرمایه‌گذاری نیسان، کمتر از 10 درصد از این مقدار باشد که این کمتر از حداکثر 15 درصدی است که نیسان برای سرمایه‌گذاری در ماه فوریه تعیین کرده بود.

    بر اساس گزارش رویترز، نیسان و رنو پس از ماه‌ها گفت‌وگو در ژانویه بر سر بازسازی اتحاد دو دهه‌ای خود به توافق رسیدند که باعث می‌شود رنو سهام خود در نیسان را از حدود 43 درصد به 15 درصد کاهش دهد تا آنها را در سطح برابر قرار دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط