فونیکسریمکسبهتام

سهم برندهای چینی از بازار خودروی روسیه از ۴۰ درصد عبور کرد

عصر خودرو- یک منبع آگاه از انجمن فروشندگان خودروی روسیه اعلام کرد که سهم برندهای چینی از بازار فروش خودروی این کشور از ۴۰ درصد بیشتر شده است.

سهم برندهای چینی از بازار خودروی روسیه از ۴۰ درصد عبور کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، یک منبع آگاه از انجمن فروشندگان خودروی روسیه اعلام کرد که سهم برندهای چینی از بازار فروش خودرو در این کشور به بیش از 40 درصد رسیده است.

    وی گفت از چند هفته پیش فروش مدلهای جیتور‌(فیدلیتی) و بایک در روسیه آغاز شده و عرضه بی وای دی، زوتی و برلیانس هم طبق توافق در جریان است.

    الکسی پودشچکولدین، دبیر انجمن فروشندگان خودروی روسیه، در ماه آوریل اعلام کرده بود که تعداد برنداهای چینی حاضر در بازار خودروی روسیه به 15 برند رسیده است.

    اطلاعات رسمی حاکی از آن است که در ماه ژوئن سال جاری، فروش خودروهای صفر کیلومتر در روسیه 133 درصد افزایش یافته و 87 هزار دستگاه خودرو در بازار این کشور به فروش رفته است.

    انجمن شرکت‌های اروپایی هم اعلام کرده که فروش خودرو در روسیه در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 9.9 درصد افزایش یافته و به 428 هزار دستگاه رسیده است.

    بر اساس این گزارش، طی ماه‌های اخیر از 3 خودروی پر فروش در بازار روسیه اولی متعلق به شرکت لادا و دومی و سومی چینی بوده‌اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم