فونیکسریمکسبهتام

نماینده مردم اراک:

واردات خودرو رقابت‌پذیری و افزایش کیفیت تولیدات داخلی را به همراه دارد

عصر خودرو- نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: واردات خودروهای خارجی با کیفیت با فناوری‌های پیشرفته، موجب افزایش رقابت‌پذیری و کیفیت بین تولیدات داخلی و خارجی می‌شود.

واردات خودرو رقابت‌پذیری و افزایش کیفیت تولیدات داخلی را به همراه دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، علی اکبر کریمی افزود: یکی از رویکردهای اساسی در واردات خودرو تاکید بر ورود خودروهای بدون سوخت فسیلی، برقی و الکتریکی است و توجه به این مهم زمینه‌ساز ارتقای تولید و فناوری در صنعت خودرو سازی کشور می‌شود.

    وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی موافق واردات خودرو بوده و هست و این مهم را با رایی که در قانون بودجه سال گذشته برای واردات خودرو نو داشت، اعلام کرد و همچنین به لایحه‌ای که دولت برای واردات خودروهای کار کرده به مجلس ارایه کرد نیز رای مثبت داد و این مهم در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

    کریمی خاطرنشان کرد: واردات خودرو در وضعیت نامتعادل بین عرضه و تقاضا از جمله راهکارهای مهم برای پرکردن فضای عرضه و تقاضا است و این واردات شامل خودروهای نو و کارکرده می‌شود.

    وی اظهار کرد: اکنون دغدغه‌ای وجود دارد که شرایطی محیا نشود که کشور به گورستان خودروهای دست دوم خارجی تبدیل شود، بلکه واردات خودروهای دست دوم باید با شاخص‌ها و عمر مفیدی که برای خودروها در قانون پیش‌بینی شده انجام شود.

    نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: واردات خودرو بر اساس شاخصه‌های قانون، تضمین کننده ورود خودروهای مناسب از نظر کیفیت به کشور است.

    کریمی، تامین ارز را از دیگر مشکلات پیش‌روی واردات خودرو به کشور عنوان کرد و گفت: ارز مورد نیاز برای خودرو از جمله عواملی بود که این مهم را به مجمع تشخیص مصلحت نظام کشاند و اکنون این مهم در قانون جدید حل شده و افراد از هر منبعی که ارز مورد نیاز واردات خودرو را تامین کنند، می‌توانند نسبت به واردات خودرو اقدام کنند.

    استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط