فونیکسریمکسبهتام

امکان تأمین لاستیک با نرخ مصوب از فروشندگان منتخب وجود دارد

عصر خودرو- مدیرکل دفتر صنایع شیمیایی و پلیمر وزارت صمت با بیان اینکه خرده‌فروشی‌ها در حال حاضر با ارائه سند خودرو ۲ حلقه لاستیک با نرخ مصوب به متقاضیان ارائه می‌دهند، گفت: ۹۵ درصد تایرهای سواری مورد نیاز داخل، از طریق تولیدات داخلی تأمین می‌شود.

امکان تأمین لاستیک با نرخ مصوب از فروشندگان منتخب وجود دارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، برخی مخاطبان عنوان کرده‌اند که با وجود تلاش چند ماهه برای خرید اینترنتی لاستیک خودرو، اما این اقدام به نتیجه نرسیده است و هر بار به یک بهانه مثلا تایید نشدن تصویر کارت ملی با پیغام «امکان خرید وجود ندارد» مواجه می‌شویم.

    برای بررسی این موضوع به سر‌اغ محسن صفدری، مدیرکل دفتر صنایع شیمیایی و پلیمر وزارت صنعت، معدن و تجارت رفتیم، وی در این‌باره  گفت: در زمینه تولید لاستیک سواری در 3 ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، به دلیل مسائل مربوط به تأمین ارز حدود 6 درصد با کاهش تولید مواجه بودیم، اما اکنون به دلیل بهبود وضعیت تخصیص ارز، شرایط تولید لاستیک بهتر شده است، بخشی از بارهای تولید‌کنندگان از گمرکات ترخیص شده و در مجموع تولید‌کنندگان لاستیک با همه توان خود مشغول تولید هستند.

    مدیرکل دفتر صنایع شیمیایی و پلیمر وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تولید‌کنندگان هر آنچه که تولید می‌کنند، را به عوامل توزیع تحویل می‌دهند، گفت: با توجه به اینکه وظیفه‌ای در مورد بخش توزیع تایر بر عهده ندارم، در این زمینه نمی‌توانم اظهار نظری داشته باشم.

    صفدری بیان داشت: 95 درصد از تایرهای سواری مورد نیاز داخل از طریق تولیدات داخلی تأمین می‌شود و 30 درصد تایرهای باری - اتوبوسی (رادیال) از طریق تولیدات داخلی تامین می‌شود و لذا در این بخش 70 درصد وابسته به واردات هستیم.

    مدیرکل دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در مجموع در زمینه تولید در حال حاضر مشکل جدی وجود ندارد و خرده‌فروشی‌ها در حال حاضر با ارائه سند خودرو دو حلقه لاستیک دولتی به متقاضیان ارائه می‌دهند.

    وی اظهار داشت: پلتفرم‌های طراحی شده برای عرضه لاستیک خودرو نیز در راستای شفافیت در عرضه و تولید است.

    صفدری با بیان اینکه حدود 400 تا 500 عامل توزیع تایر در سراسر کشور وجود دارد، گفت: تولید‌کنندگان تایرهای تولیدی را به این مراکز توزیع ارائه می‌دهند و آنها نیز آن را بین خرده‌فروشی‌ها تقسیم می‌کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط