فونیکسریمکسبهتام

مدیر عامل پالایشگاه شازند :

تولید بنزین یورو ۵ در دستور کار است

کیفیت بنزین فدای کمیت نمی‌شود

عصر خودرو- مدیر عامل پالایشگاه شازند در پاسخ به ایلنا درباره کیفیت بنزین با توجه به رشد تقاضا گفت: تولید بنزین پالایشگاه امام خمینی شازند ۱۶ میلیون لیتر با استاندارد یورو ۴ است، و این کاتالیست باعث امنیت تولید بنزین خواهد شد زیرا دغدغه ای برای تامین کاتالیست وجود نخواهد داشت.

تولید بنزین یورو ۵ در دستور کار است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایلنا، مجید رجبی در مراسم رونمایی رسمی از کاتالیست پالایشی ساخت ایران در پالایشگاه امام خمینی شازند اظهار داشت: تولید بومی کاتالیست صنعت پالایش باعث امنیت تولید بنزین  خواهد شد زیرا دغدغه ای برای تامین کاتالیست وجود نخواهد داشت.  

    وی با بیان اینکه این کاتالیست توسط یک شرکت دانش بنیان ایرانی و با حمایت پالایشگاه امام خمینی شازند ساخته شده است، افزود: این اقدام به 10 سال پیش باز می گردد.

    وی ادامه داد: تمام بخش های پالایشگاه در به ثمر رسیدن این کاتالیست ایرانی نقش داشتند.

    مدیر عامل پالایشگاه شازند در پاسخ به ایلنا درباره کیفیت بنزین با توجه به رشد تقاضا گفت: تولید بنزین پالایشگاه امام خمینی شازند 16 میلیون لیتر با استاندارد یورو 4 است، و این کاتالیست باعث امنیت تولید بنزین  خواهد شد زیرا دغدغه ای برای تامین کاتالیست وجود نخواهد داشت.

    وی با تاکید بر اینکه به دلیل افزایش مصرف بنزین در کشور، کیفیت تولید پایین نمی آید، افزود: بنزین تحت نظارت تولید می شود و تا تاییدیه استاندارد نباشد به شرکت پخش منتقل نخواهد شد و کیفیت هیچ وقت فدای کمیت نخواهد شد.

    مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی شازند ادامه داد: تولید بنزین یورو 5 هم در دستور کار است.

    وی تاکید کرد: علاوه بر تولید 16 میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو 4 در این پالایشگاه، همچنین روزانه 12 میلیون لیتر گازوییل یورو 4، حدود 3 میلیون لیتر نفت سفید و بر اساس نیاز سوخت جت نیز تولید می شود.

    به گفته رجبی، تولید گازمایع این پالایشگاه حدود 1800تن است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط