فونیکسریمکسبهتام

فعال بازار خودرو:

روند کاهش قیمت خودرو ادامه خواهد داشت

عصر خودرو- یک فعال بازار خودرو گفت: ریزش قیمت ارز در روز‌های اخیر باعث کاهش شدید قیمت خودرو شده که این شرایط همچنان ادامه خواهد داشت.

روند کاهش قیمت خودرو ادامه خواهد داشت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایبِنا، بهزاد عباسعلی زاده، فعال بازار خودرو در خصوص تاثیر کاهش قیمت ارز بر بازار خودرو گفت: خوشبختانه ریزش قیمت ارز مدتی است بنا به دلایل مختلف آغاز شده است. این موضوع تاثیر فراوانی بر قیمت خودرو نیز داشته و ما طی روزهای اخیر با کاهش شدید قیمت در بازار خودرو مواجه هستیم. بطوریکه فروشندگان با هر قیمتی که خودرو را عرضه می‌کنند باز هم خریدار زیادی در بازار وجود ندارد.

    وی به دلایل عقب‌نشینی مقطعی مردم از خرید خودرو اشاره کرد و گفت: از آنجا که قیمت خودرو ریزشی شده، تعداد زیادی از مردم دست از خرید کشیده اند و همچنان منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند.مطمئنا با تثبیت نسبی قیمت ها باز هم شاهد حضور پرتعداد خریداران در بازار خواهیم بود.

    این فعال بازار خودرو به تداوم روند کاهشی قیمت در روز‌های آتی اشاره کرد و افزود: با تاثیر قابل توجه تثبیت و کاهش قیمت ارز بر قیمت خودرو پیش بینی می‌شود، همچنان باید منتظر ریزش قیمت باشیم. فقط امیدوارم این روند ادامه دار و قابل کنترل باشد تا بعد از مدتی دوباره شاهد افزایش نجومی قیمت‌ها در بازار نباشیم.

    عباسعلی‌زاده به تاثیرات مثبت طرح یکپارچه عرضه خودرو‌های داخلی اشاره کرد و گفت: علاوه بر تاثیر ریزش قیمت ارز در بازار خودرو، بسیاری از خریداران نیز از طریق ثبت نام در سامانه یکپارچه عرضه خودرو برای خرید اقدام کردند که طبعا این مورد باعث حذف آنان از بازار شد و دیگر خبری از هجوم خریداران به بازار نیست. البته این مساله باعث شد عرضه و تقاضا نیز تا حدی هماهنگ و متعادل شود.


    وی انتشار اخبار مثبت داخلی و خارجی را در کاهش قیمت ارز و خودرو دخیل دانست و ادامه داد: مذاکرات مثبت دیپلماسی با کشور‌های مختلف از جمله عمان، سفر رئیس کل بانک مرکزی به واشنگتن و دسترسی به منابع مالی در صندوق بین المللی پول و همچنین خبر پرداخت دلار‌های بلوکه شده ما توسط عراق از جمله اتفاقاتی بود که موج خبری خوبی را در جامعه و اقتصاد ما ایجاد کرد.


    وی اظهار داشت: به عنوان یکی از فعالان بازار خودرو معتقدم هر چه قیمت خودرو کاهش یابد شاهد رونق بیشتر بازار خواهیم بود، چراکه قدرت خرید مردم بالاتر می‌رود و به تبع آن خرید و فروش نیز افزایش خواهد یافت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم