فونیکسریمکسبهتام

رقابت چین و غرب بر سر تنظیم استانداردهای جهانی باتری خودروهای الکترونیکی

عصر خودرو- همزمان با تلاش‌های آمریکا و کشورهای اروپایی جهت توسعه صنعت خودروهای الکترونیکی، یک مقام سابق چینی از دولت این کشور خواست برای حفظ برتری در این صنعت در حال رشد، در تنظیم استانداردهای جهانی باتری خودرو های الکترونیکی پیشرو باشد.

رقابت چین و غرب بر سر تنظیم استانداردهای جهانی باتری خودروهای الکترونیکی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، همزمان با تلاش آمریکا و کشورهای اروپایی جهت توسعه صنعت خودروهای الکترونیکی (EV) ،«میائو وی» وزیر سابق صنعت و فناوری اطلاعات چین از دولت این کشور خواست برای حفظ برتری این صنعت در حال رشد، رهبری تنظیم استانداردهای جهانی باتری خودروهای الکترونیکی بر عهده گیرد.

    روزنامه گلوبال تایمز در این زمینه نوشت: خودروهای الکترونیکی به عنوان یک صنعت نو ظهور می‌باشد که در سال‌های اخیر بسیار توسعه یافته‌اند ولی بسیاری از استانداردهای فنی مهم آن هنوز مشخص نیست و به همین امر نیاز به توسعه استانداردهای جدید و به روزسانی استانداردهای قدیمی برای این صنعت است که چین به عنوان پیشرو در این زمینه باید تدوین استانداردهای جدید جهانی را رهبری کند.

    این روزنامه افزود: چین در زمینه باتری خودروهای الکترونیکی بسیار پیشرفت کرده است که این موضوع در ترویج شکل‌گیری استانداردهای اندازه و مشخصات باتری خودروهای الکترونیکی برای تحقق تولید خودکار در مقیاس بزرگ، کاهش شدید هزینه‌های تولید و ارتقای توسعه کارآمد و سریع صنعت کمک می‌کند.

    این روزنامه چینی ادامه داد: در سال گذشته 63 درصد از باتری‌های خودروهای الکترونیکی جهان توسط شرکت‌های چینی تولید شده و شرکت بی‌وای‌دی چین به دومین تامین کننده بزرگ باتری خودروهای الکترونیکی در جهان تبدیل شده است.

    روزنامه گلوبال تایمز در پایان با اشاره به اینکه بسیاری از استاندارهای بین المللی کنونی توسط کشورهای غربی تدوین شده است، نوشت: به همین دلیل سیاستمداران غربی از اتحادیه اروپا و آمریکا خواسته‌اند تا به طور مشترک پذیرش استانداردهای فناوری صنعتی چین را در سراسر جهان تحریم کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط