فونیکسریمکسبهتام

مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو:

انصراف ۵۰ هزار متقاضی خودرو در سامانه فروش فقط در ۲۴ ساعت

عصر خودرو- دیر سامانه یکپارچه فروش خودرو از انصراف ۵۰ هزار نفر از متقاضیان خودرو در طرح فروش یکپارچه طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

انصراف ۵۰ هزار متقاضی خودرو در سامانه فروش فقط در ۲۴ ساعت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، در روزهای گذشته اخباری مبنی بر انصراف 20 تا 50 درصدی متقاضیان خودروهای داخلی و مونتاژی از مرحله نخست طرح فروش یکپارچه و عدم واریز مابقی پول خرید خودرو منتشر شد.

    کارشناسان اذعان داشتند: این مساله تایید می‌کند که اکثر افراد برای کسب سود در طرح شرکت کرده اند و حال که فاصله قیمتی کارخانه‌ای و بازاری کاهش یافته، از طرح خارج شده‌اند.

    در همین پیوند، «مهدی تقدسی» مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، علت این مساله را روند ریزشی قیمت‌ها در بازار متاثر از نزولی شدن نرخ ارز عنوان کرد.

    وی گفت: امروز یکی از خودروسازان خصوصی اعلام کرد که فقط 10 درصد متقاضیان خودروی این شرکت در مرحله نخست طرح یکپارچه، مابقی پول‌ خرید خودرو را واریز کرده اند و 90 درصد دیگر از طرح انصراف دادند.

    این مسوول تصریح‌کرد: با روند کاهشی قیمت خودرو در بازار، متقاضیان اقدام به انصراف از مرحله دوم طرح فروش یکپارچه کرده‌اند، به طوری که فقط در 24 ساعت گذشته 50 هزار متقاضی از این طرح خارج شدند و با مراجعه به بانک‌ها اقدام به برداشت پول‌های خود کرده‌اند و حتی منتظر 24 خرداد و اعلام نتایج و اولویت بندی محصولات نشدند.

    تقدسی خاطرنشان‌کرد: در برخی محصولات مونتاژکاران خصوصی شاهد قیمت‌های بازاری پایین‌تر از قیمت‌های کارخانه‌ای هستیم و همین مساله و عدم جذابیت خودروهای ثبت‌نامی، به خروج از طرح یکپارچه سرعت بخشیده است.

    وی، تعداد ثبت‌نام کنندگان در مرحله دوم طرح یکپارچه را بیش از یک میلیون نفر عنوان کرد، اما گفت: هنوز آمار دقیقی از انصرافی‌ها در دسترس نیست و به‌محض جمع بندی اطلاع رسانی خواهد شد.

    به گزارش ایرنا، امروز در بازار خودروهای مونتاژی شاهد افت 95 میلیون تومانی دیگنیتی پرستیژ، کاهش 90 میلیون تومانی لاماری ایما، افت 80 میلیونی دیگنیتی پرایم، کاهش 90 میلیون تومانی تیگو 8 پرو و افت 90 میلیون تومانی تیگو 8 پرومکس IE هستیم و دیگر محصولات مونتاژکاران نیز کاهشی بین 10 تا 70 میلیون تومان را تجربه کرده است.

    همچنین قیمت بازاری خودروهای گروه کرمان موتور (به‌جز جک اس3)، ریسپکت و ون باری اینرودز (از گروه بهمن)، ایکس 55 پرو، آریزو 5، آریزو5 اسپورت، آریزو 6 پرو و تیگو 7 IE (از گروه مدیران خودرو)، راین R3 و سوبا ام4 از قیمت کارخانه‌ای این محصولات پایین‌تر آمده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط