فونیکسریمکسبهتام

آیا اتوبوس‌‎‌های سه کابین برای تهران مناسب است؟

عصر خودرو- یکی از جدیدترین ناوگانی که شهرداری تهران به دنبال خرید آن رفته اتوبوس های سه کابین است.

آیا اتوبوس‌‎‌های سه کابین برای تهران مناسب است؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، یکی از مهمترین مشکلاتی که تهران با آن دست و پنجه نرم می‌کند مشکلات مربوط با حمل و نقل عمومی است و بر همین اساس نیز امسال شورای شهر تهران حمل و نقلی ترین بودجه را برای شهرداری تهران تعیین کرد.

    بودجه امسال شهرداری تهران با 10 هزار میلیارد تومان بیشتر در حوزه حمل و نقل بسته شد و شهرداری تهران موظف به تأمین ناوگان حمل و نقل عمومی تا پایان سال است.

    اما یکی از مواردی که شهرداری تهران برای جبران عقب ماندگی خود در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی دنبال می‌کند تأمین اتوبوس‌های سه کابینه برای تهران است و در همین راستا در اردیبهشت ماه سال جاری مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی درباره اتوبوس‌های سه‌کابین گفت: با توجه به مجوزی که از سوی دولت برای واردات صادر شده، در حال رایزنی هستیم تا موضوع عملیاتی شود اما هنوز نتیجه قطعی حاصل نشده است.

    پس از اعلام مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی برای خرید اتوبوس‌های سه کابین، روز گذشته جلال بهرامی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از قطعیت نتیجه خرید این اتوبوس‌ها خبر داد و گفت: با یکی از شرکت‌ها قرارداد تأمین 100 اتوبوس سه کابینه تولیدی در ترکیه را منعقد کرده‌ایم که 50 دستگاه امسال و 50 دستگاه نیز در سال آینده تأمین خواهد شد.

    استفاده از اتوبوس‌های سه کابین در خطوط BRT

    اما موضوع مهم این است که آیا خرید اتوبوس‌های سه کابینه برای تهران مناسب است یا خیر و به گفته عضو کمیسیون عمران حمل و نقل شورای شهر تهران از این اتوبوس می‌توان در خیابان‌هایی خاص استفاده کرد.

    علی اصغر قائمی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اتوبوس‌های سه کابین گفت: در گذشته اتوبوس‌های سه کابین در شهر تهران وجود داشتند.

    وی ادامه داد: می‌توان از این اتوبوس‌ها در خطوط بی آر تی تهران و در خیابان‌هایی که دارای پیچ و خم‌های کمتری هستند استفاده کرد و به نظر می‌رسد اتوبوس‌های سه کابین برای خطوط بی آر تی به شدت پرکاربرد باشند.

    قائمی با اشاره به عملکرد این اتوبوس‌ها اظهار کرد: به طور قطع قیمت اتوبوس‌های سه کابین از اتوبوس‌های دو کابین کمتر خواهد بود زیرا بخش فنی یکی خواهد بود و تنها یک اتاق دیگر روی اتوبوس سوار می‌شود.

    عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: تراموا که اکنون فقط بحث آن مطرح شده است نیز عملاً اتوبوس چهار کابینه‌ای است که به جای دارا بودن چرخ لاستیکی چرخ فلزی دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو