فونیکسریمکسبهتام

کمتر از ۱۰ درصد کارت‌های سوخت تحویل گرفته شده در دفاتر پست است

عصر خودرو- معاون فنی و بازرگانی شرکت پست گفت: تقریبا ۳ میلیون و ۶۳۰ هزار کارت از ابتدای سال به ما تحویل داده شده و درحال حاضر کمتر از ۱۰ درصد کارت‌ها در باجه های معطلی است که عمده آن برمی‌گردد به نقص نشانی و تغییر آدرس گیرندگان.

کمتر از ۱۰ درصد کارت‌های سوخت تحویل گرفته شده در دفاتر پست است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، «جلیل سالاری»، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، درباره حجم زیادی دپوی کارت‌ سوخت در دفاتر پستی عنوان کرده بود که سال قبل بیش از سه میلیون قطعه کارت سوخت را تولید و تحویل شرکت پست دادیم، اما اکنون حجم زیادی از کارت در دفاتر پستی باقی مانده است.

    در همین راستا «محمد احمدی»، معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست، در خصوص مسائل مطرح شده اظهار داشت: متاسفانه ارتباط ما با مجموعه کارت سوخت بر اساس وب سرویس بر خط نیست و در واقع ارتباط بین دو سامانه اتفاق نمی‌افتد و این باعث می‌شود که دوستان نشانی استاندارد درخواست کنندگان را از آخرین بانک اصلاح شده نگیرند و نشانی‌ها دچار چالش می‌شود.

    صحت نشانی مرسولات

    احمدی بیان داشت: متاسفانه بخش قابل توجهی از نشانی‌هایی که روی مرسولات می‌خورد نشانه‌های دقیقی نیست، یک عامل دیگری هم به ویژه در ایام پایانی سال گذشته و سال جاری این را تشدید کرد به دلیل مسائلی که احتمالا ما مطمئن نیستم و در تهیه بدلی کارت وجود داشت، میزان سفارشاتی که اواسط سال گذشته به ما داده می‌شد نسبت به دو ماهه پایانی سال و ماه فروردین که عملاً ماه در واقع ضعیف‌تری از لحاظ کاری است ناگهان 300 یا 400 درصد افزایش داشت، این عدد سفارشات احتمالا در گذشته ثبت نام شدند و در این فرصت مجدد یک تعدادی از  افراد جابجا شده و نشانی هایشان تغییر کرده است. بنابراین علیرغم اینکه این هزینه را پست انجام می‌دهد که دو بار به نشانی افراد مراجعه می‌شود، مکانیزمی که تعریف شده باجه های معطلی پست هستند و مرسولات در باجه های معطلی پست دپو می‌شود.

    معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست افزود: در ایام پایانی سال و این زمانی که مدیر عامل محترم شرکت پخش و پالایش راجع به آن صحبت کرده، یک مسئله ای مزید بر علت شد و آن افزایش هزینه دریافت کارت سوخت است که از ده هزار تومان به صدهزار تومان بود، این اتفاق سبب شد که طبیعتاً علیرغم خواست ما و تلاش‌هایی که انجام می‌شود مبنی بر این که این پرداخت‌ها بصورت پیش دریافت باشد یا هنگام ثبت نام برای خودروهای نوشماره یا ثبت نام در پلیس + 10 برای صدور المثنی و تغییرات چیزهایی دیگه‌ای که وجود دارد، هزینه آن بصورت دلیوری در نقطه توزیع توسط پرسنل ما گرفته می‌شود که تقریبا هم آن اختلاف بین ده هزار تومان و نود هزار تومان چالش هایی از این دست برای ما به‌وجود آورد که مردم مجموعه شرکت پست را در این حوزه عامل افزایش نرخ می‌شناختند و این چالش تبعات اجرایی و نارضایتی مشتری را داشت که در باجه معطلی نحوه دریافت این پول باعث ایجاد صف شده و زمان بیشتری را برای خدمات دهی سپری می‌کند و طبیعتا نارضایتی در پی دارد.

    وی ادامه داد: در کنار این موضوعات فرآیندی که باید اصلاح شود، جلسات متعددی را ما از پایان سال گذشته با مجموعه پروژه کارت هوشمند سوخت و حتی با مجموعه پژوهش و توسعه ناجی داشتیم که در این فرآیند چند خواهش از آنها مطرح شد که اولین موضوع بصورت موکد موضوع اصلاح نشانی‌ها است، ما در موضوع کارت سوخت تاکیدمان این است که ممکن است عده‌ای دوست نداشته باشند آدرس‌های واقعی خودشان را بگویند و علیرغم اینکه ما سرویس نشانی استاندارد را داریم که نشانی نصفه و نیمه نباشد و طبیعتا در چرخه توزیع با چالش نشناختن فرد گیرنده مواجه نشویم اما یک سرویس دیگری را ارائه کردیم و خواهشمان این بود که دوستان حداقل برای کارت سوخت المثنی این سرویس را اجرا بکنند که درواقع سرویس هویت مکانی افراد است یعنی افراد وقتی می‌گویند در این نشانی هستیم واقعا در آن نشانی باشند.

    وی افزود: خود فرآیند ارتباط بین دو سامانه بهتر است از طریق وب سرویس باشد که زمان برگشت به اطلاعاتی که بین ما رد و بدل می‌شود و اتفاقات بعدی که داریم بتوانیم مدیریت کنیم به عنوان مثال حدود یک ماه پیش یک جلسه ای با دوستان داشتیم و خواهش کردیم از آنجایی که حجم باجه‌های معطلی ما بسیار زیاد شده، کمک کنید تا این مسئله را حل کنیم. به دلیل مشکل نشانی، دسترسی به شماره تلفن افراد در واقع در اختیار ما نیست و شماره موبایل‌ها را به هر دلیلی به مجموعه شرکت پست ندادند به همین منظور انتظار می‌رود حداقل با ارسال یک پیامک اعلام شود که مشترک مورد نظر از وضعیت مرسوله خود آگاه شود.

    احمدی اضافه کرد: ما یک بار این کار را انجام دادیم و الان هم این مسئله علیرغم اینکه خود آن هزینه چند باره به ما وارد می‌کند، یعنی دوبار مراجعه صورت می‌گیرد، حاضریم دفاتر باجه معطلمان را از لحاظ زمانی تا 8 شب برای اینکه مردم بتوانند مراجعه بیشتری را داشته باشند فعال بگذاریم یا با یک مکانیزم اصلاح جدید آدرس جدید را به ما برگردانند که ما مرسوله را در نشانی جدید توزیع بکنیم. با تمام این اوصاف دوستان مجدد می‌گویند تقصیر مجموعه شرکت پست است که توزیع‌ها انجام نشده است.

    وی درخصوص آمار سه میلیون کارت موجود در دفاتر پست اظهار داشت: تقریبا 3 میلیون و 630 هزار کارت از ابتدای سال به ما تحویل داده شده که نزدیک به 40 درصد از این کارت‌ها فقط در دو ماه بهمن و اسفند بوده است و درحال حاضر کمتر از 10 درصد کارت‌ها در باجه های معطلی است که عمده آن برمی‌گردد به نقص نشانی و تغییر آدرس گیرندگان.

    احمدی تصریح کرد: خواهشمان از دوستان پروژه کارت هوشمند سوخت و شرکت پخش و پالایش و افراد دیگری که در این حوزه تاثیر گذارند این است که اولا ارتباط ما ارتباط وب سرویسی باشد که وقتی این اتفاق بی افتد ما می‌توانیم درخواست مورد نظر را به دوستان برگردانیم و بگوییم این تعداد بارکدی که برای ما ارسال شده است درحال حاضر در کدام باجه موجود است و پیامکی در لحظه فرستاده شود و اعلام شود که نشانی جدید داده شده و یا مراجعه به دفتر پستی موردنظر به منظور تحویل صورت بگیرید.

    معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست در انتهای سخنان خود بیان داشت: ما معتقدیم کارت هوشمند سوخت بسیار حائز اهمیت است بنابراین فردی که درخواست می‌دهد بایدنشانی دقیق را ارائه بکند، به همین منظور یکی از الزامات پایه‌ای سرویس باید باشد و در این حوزه دوستانی که متولی دریافت اطلاعات از افراد هستند در این حوزه باید پای کار بایستند که نشانی های دقیق بدست بیاید. طبیعتا موضوع باید بصورتی باشد که فرآیند توزیع را ساده تر بکند و مردم را کمتر دچار دغدغه بکنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو