فونیکسریمکسبهتام

گام دوم طرح تحول کیفیت ایران خودرو در ۹ محور اصلی کلید خورد

تزریق تعریف تازه کیفیت توسط حوزه تامین ایران‌خودرو

عصر خودرو- کیفیت خودرو در گام نخست از مرحله تامین قطعات اولیه می گذرد و توجه ویژه به مبحث کیفی سازی زنجیره تامین از اصلی ترین مباحث برای تولید خودروهای با کیفیت است. گروه صنعتی ایران خودرو در همین راستا با هدف تحقق گام دوم طرح تحول کیفیت در حوزه تامین و در چارچوب ابلاغیه استراتژیک این گروه خودروسازی، اهم برنامه‌های کیفی شرکت ساپکو در حوزه تامین در سال ۱۴۰۲ در قالب ۹ محور اصلی تشرحی وابلاغ کرده است.

تزریق تعریف تازه کیفیت توسط حوزه تامین ایران‌خودرو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، شرکت تامین قطعات گروه صنعتی ایران خودرو؛ ساپکو در همین راستا اقدام به استقرار سیستم های تولید و کیفیت در شرکت های تابعه گروه صنعتی ایران خودرو کرده است که موجب ارتقای سطح بلوغ و قابلیت سازمانی زنجیره سازندگان و متوازن سازی سطح بلوغ با ایران خودرو، کاهش واریانت و گوناگونی قطعات در خودرو با یکسان سازی نود و شبکه محصولات (IKBCM, IKECU) و یکسان‌سازی قطعات (EMS)، شناسایی و قطع وابستگی خطوط ایران‌خودرو از منابع تک‌منبع و دارای ریسک کیفی در شبکه خدمات پس از فروش می شود. قطعات تک منبع و قطعا تبا تکنولوژی بالا همواره از مهمترین گلوگاه های تولید و کیفیت به شمار می رفتند. گروه صنعتی ایران خودرو در دومین گام تحول کیغفیت توجه ویزه ای به این بخش معطوف کرده تا ریسک های توقف یا کند شدن تولید و همچنین مشکلات احتمالی خدمات پس از فروش در این بخش را به حداقل برساند.

    کنترل ویژه  فرآیند و محصول قطعات اثرگذار در شماره‌گذاری خودرو و الزامات قانونی COP به‌عنوان یکی دیگر از پروژه‌های تحول کیفیت در سال 1402 مد نظر گروه صنعتی ایران خودرو قرار گرفته است که در همین راستا بهینه سازی هزینه های کیفیت از طریق بهبود کیفی 34 قطعه (100 قطعه - سازنده)  برتر شبکه خدمات پس از فروش و خطاناپذیرسازی محصول/ فرآیند قطعات تامین شده با اولویت قطعات اثرگذار بر شبکه خدمات پس از فروش طی سال جدید در دستور کار این گروه خودروسازی قرار گرفته است.

    ساپکو در سال 1402 با هدف پیاده اسزی سیستم مدیریت سامان‌دهی محیط کار 5S با پی‌گیری اقداماتی شامل هدفمندسازی سپرده گارانتی، ارتقای فرآیند Reactivity، ارتقای سازندگان دارای عملکرد کیفی نامناسب بر اساس الزامات STAS، ارزیابی و ارتقای مهندسی سازندگان، جاری‌سازی الزامات تاییدیه با وضعیت QS در پروژه تارا و مدیریت نظارت بر کیفیت اقلام خرید خارج، پیاده‌سازی و نهادینه سازی استحکامات کیفی در فرآیند سازندگان را در دستور کار قرار داده است.

    کیفیت محصولات همواره رابطه مستقیم با رضایتمندی مشتریان دارد و گروه صنعتی ایران خودرو در همین راستا علی رغم محدودیت های بین المللی گام های مثبت و قابل توهی را برداشته و با اجرای برنامه دوم تحول کیفیت، بدون شک این موضوع بیش از پیش محسوس خواهد بود. اجرای برنامه های یکسان سازی کیفیت در بخش های مختلف مرتبط با گروه صنعتی ایران خودرو منجر به تولید یکپارچه محصولات با کیفیت مشضابه خواهد شد که در نتیجه رشد کیفیت یکپارچه در تمامی محصولات در تمامی سایت های تولیدی را رقم خواهد زد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۵ روز پیش
        آرشیو