فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

بازار لاستیک با تامین به موقع ارز واردات مواد اولیه ساماندهی می شود

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه دولت باید با تامین ارز، بستر واردات به موقع مواد اولیه موردنیاز تولید لاستیک را فراهم کند، گفت: بخشی از نابسامانی بازار لاستیک نیز ناشی از ایرادات موجود در نظام توزیع است به این معناکه یا توزیع به میزان کافی نیست یا توزیع به موقع انجام نمی‌شود.

بازار لاستیک با تامین به موقع ارز واردات مواد اولیه ساماندهی می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خانه ملت، حجت اله فیروزی درباره گرانی لاستیک در بازار، گفت: در حوزه لاستیک یک ناترازی در کشور وجود دارد به این معناکه میزان تولید و عرضه لاستیک با یکدیگر همخوانی ندارد البته این مشکل بیشتر مربوط به لاستیک خودروهای سنگین است.

    نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای جبران کمبود تولید لاستیک، واردات انجام می‌شود، افزود: هرچند بخشی از نیاز کشور به لاستیک نیز در داخل تولید می‌شود اما باید به این نکته نیز توجه کرد که برخی از مواد اولیه موردنیاز تولید این کالا وارداتی است بنابراین واردات لاستیک خودروهای سنگین و واردات مواد اولیه موردنیاز تولید لاستیک به تخصیص و تامین به موقع ارز نیاز دارد.

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: در صورتی که ارز موردنیاز تولید لاستیک به موقع تامین نشود، واردات لاستیک و مواد اولیه موردنیاز تولید این کالا با مشکل روبه‌رو می‌شود.

    وی با اشاره به جلسه کمسیون صنایع و معادن برای بررسی تامین ارز موردنیاز واحدهای تولیدی، یادرآور شد: در این جلسه مشکلات تولیدکنندگان در تامین ارز برای واردات موردبررسی قرار گرفت.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه علت گرانی لاستیک و در برخی موارد کمبود این کالا در بازار مشخص است، دولت باید با تامین ارز، بستر واردات مواد اولیه مورنیاز تولید لاستیک را فراهم کند.

    فیروزی افزود: بخشی از نابسامانی بازار لاستیک نیز ناشی از ایرادات موجود در نظام توزیع است به این معناکه یا توزیع به میزان کافی نیست یا توزیع به موقع انجام نمی‌شود که در این شرایط متقاضی واقعی به محصول دسترسی ندارد، از سوی دیگر عدم عرضه به موقع لاستیک در بازار موجب نوسان قیمتی می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو