فونیکسریمکسبهتام

روند کاهشی قیمت خودرو در بازار+ جدول

عصر خودرو- رئیس اتحادیه فروشندگان خودروی تهران ضمن اشاره به روند کاهشی قیمت خودرو در بازار، گفت: افزایش عرضه و واردات خودرو شرط تداوم ریزش قیمت خودرو در بازار است.

روند کاهشی قیمت خودرو در بازار+ جدول
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، سعید موتمنی در مورد آخرین وضعیت بازار خودرو اظهار داشت: قیمت خودرو حدود یک ماه است که روند کاهشی به خود گرفته و این روند کاهشی فعلاً ادامه دار است.

    رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودروی تهران افزود: با توجه به اینکه طی هفته‌های گذشته نوسانات ارزی نداشتیم و عرضه خودرو نیز به نسبت خوب بود و مباحث مربوط به واردات خودروی نو و کارکرده هم مطرح شد، موجب شده که بازار خودرو روند کاهشی بگیرد.

    وی ادامه داد: معاملات در بازار همچنان ضعیف است که البته بازار خودرو مدتهاست درگیر این رکود شده است.

    کاهش 900 میلیونی قیمت تیگو 8 پرومکس

    موتمنی در مورد میزان کاهش قیمت خودرو در بازار گفت: طی یک ماه گذشته 12 تا 20 درصد قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی کاهش یافته است؛ به عنوان نمونه پژو 206 تیپ 2 که بالای 600 میلیون تومان بود به 540 میلیون تومان، تیبا معمولی که بالای 400 میلیون تومان بود به 345 میلیون تومان، هایما از یک میلیارد و 800 میلیون تومان به یک میلیارد و 500 میلیون تومان و تیگو 8 پرومکس از 4 میلیارد و 250 میلیون تومان به 3 میلیارد و 350 میلیون تومان رسیده که حکایت از کاهش 900 میلیون تومانی قیمت این خودرو دارد.

    شرط تداوم ریزش قیمت خودرو

    این مقام صنفی در مورد اینکه آیا این روند کاهشی ادامه خواهد داشت یا خیر، تصریح کرد: به طور کلی به دلیل محدودیت عرضه و انحصار، قیمت خودرو در ایران بالاست. اگر واردات انجام و عرضه هم بیشتر شود قطعاً فاصله قیمتی بین کارخانه و بازار کمتر می‌شود.

    وی افزود: باید توجه شود که اگرچه قیمت‌ها پایین آمده اما نسبت به کارخانه هنوز بالاست.

    موتمنی تاکید کرد: اجرای مصوبه شورای رقابت باعث می‌شود که کاهش قیمت مونتاژی‌ها ادامه یابد البته به شرط اینکه عرضه زیاد شود.

    در جدول زیر آخرین قیمت خودروهای داخلی آمده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو