فونیکسریمکسبهتام

بیشترین دلایل نارضایتی از خودروسازان

عصر خودرو- طبق آخرین مستندات ارائه‌شده از سوی وزارت صمت‌ ، بیشترین نارضایتی مصرف‌کنندگان از خودروسازان طی سال گذشته مربوط به تاخیر در تحویل خودرو بوده است.

بیشترین دلایل نارضایتی از خودروسازان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد؛ وزارت صمت در بخشی از گزارش تحول صنعت خودرو به میزان رضایت و همچنین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان از محصولات خودروسازان پرداخته است. این گزارش بر اساس بررسی وضعیت ارائه خدمت 72 ساعت بعد از تحویل خودرو گردآوری شده است. مطابق این آمار، حدود 77درصد از مشتریان ایران‌خودرو از خرید خود رضایت داشته‌اند؛ این در حالی است که این رقم برای مشتریان سایپا 5/ 64درصد است. همانطور که اشاره شد بیشترین نارضایتی خریداران محصولات ایران‌خودرو از تاخیر در تحویل خودرو بوده است. طبق آمار منتشرشده از وزارت صمت، 3/ 10درصد از نارضایتی مشتریان این خودروساز بزرگ به این علت بوده است، حال آنکه 3/ 5درصد از مصرف‌کنندگان محصولات آبی‌پوشان جاده‌مخصوص نیز به علت ایراد خودرو در زمان تحویل از این خودروساز شاکی بوده‌اند. عدم تحویل کامل مدارک، در رتبه بعدی علل نارضایتی این دست از مشتریان قرار دارد که پنج‌درصد از کل تحویل را به خود تخصیص داده است. 5/ 1درصد از خریداران محصولات ایران‌خودرو نیز معتقد بوده‌اند که خودرو در زمان تحویل به آنها کثیف بوده است. 3/ 1درصد نیز می‌گویند برخورد نامناسبی با آنها انجام شده است.

    9/ 0درصد از کل مشتریان ایران‌خودرو از قیمت پرداختی برای خرید خودرو ناراضی بوده‌اند. 4/ 0درصد نیز می‌گویند زمان تحویل در نمایندگی طولانی بوده است. به همین میزان از مشتریان نیز از عدم مطابقت خودروی تحویلی با خودروی ثبت‌نامی شکایت داشته‌اند. نامناسب بودن نحوه آموزش خودرو، عدم‌تحویل متعلقات خودرو و طولانی‌مدت بودن زمان ثبت‌نام رده‌های بعدی علل نارضایتی مشتریان ایران‌خودرو را با به ترتیب 3/ 0، 2/ 0 و 2/ 0درصد به خود اختصاص داده‌اند. در پایان 1/ 0درصد از خریداران محصولات ایران‌خودرو نیز اعتقاد داشته‌اند خودرو در زمان تحویل به آنها صفر کیلومتر نبوده است. مشابه چنین بررسی برای مشتریان سایپا نیز انجام شده است. مطابق این بررسی مشتریان سایپا نیز بیش از هر مورد دیگری، از تاخیر در تحویل خودرو شکایت داشته‌اند که درصد نارضایتی به این علت تقریبا دوبرابر ایران‌خودرو و حدود 3/ 20درصد بوده و ایراد خودرو در زمان تحویل نیز در سایپا 3/ 8درصد بوده است. عدم تحویل کامل مدارک، برخورد نامناسب و نارضایتی از هزینه پرداختی در رده‌های بعدی قرار دارند که به ترتیب 8/ 4، 6/ 2 و 5/ 2درصد را به خود اختصاص داده‌اند.

    9/ 1درصد از خریداران محصولات سایپا نیز معتقد هستند که خودرو در زمان تحویل به آنها کثیف بوده است. 1/ 1درصد از خریداران محصولات سایپا از عدم تحویل متعلقات خودرو ناراضی بوده‌اند و یک درصد نیز گفته‌اند خودروی تحویلی با خودروی ثبت‌نامی مطابقت نداشته است. نامناسب بودن نحوه آموزش خودرو، نامناسب بودن نحوه آموزش خودرو و طولانی بودن مدت ثبت‌نام نیز علل بعدی بودند که به ترتیب 5/ 0، 4/ 0 و 3/ 0درصد از مشتریان از آن شکایت داشته‌اند. 2/ 0 از خریداران محصولات سایپا گفته‌اند که در زمان تحویل خودرو به آنها باک بنزین خالی بوده است. چنین شکایتی در بین مشتریان ایران‌‌خودرو وجود نداشت. در نهایت 2/ 0درصد از مشتریان دومین شرکت بزرگ خودروساز کشور نیز گفته‌اند خودرو در زمان تحویل به آنها صفر کیلومتر نبوده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط