فونیکسریمکسبهتام

نمایش جدیدترین نمونه خودروهای وارداتی

دو مهمان تازه کیا در شوروم کوشاخودرو

عصر خودرو- شرکت کوشا خودرو، نماینده عرضه محصولات کیا به صورت وارداتی در بازار ایران طی هفته گذشته دو نمونه جدید از مدل های تازه کیا را در شوروم مرکزی این شرکت به نمایش گذاشت.

دو مهمان تازه کیا در شوروم کوشاخودرو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، هاچ بک کیا سید و کراس اوورکیا اسپورتیج دو محصول جدید وارداتی کیا هستند که برای نخستین بار در جدیدترین مدل در شوروم مرکزی کوشاخودرو به نمایش درآمدند. هر دو این محصولات در نمونه های سفارش اروپا به نمایش گذاشته شده اند و احتمالا در نسخه های نهایی وارداتی برای عرضه، تفاوت هایی با نمونه های شوروم کوشا خودرو داشته باشند.

    اسپورتیج بدون شک محبوب ترین مدل در بین سبد وارداتی های شرکت کوشاخودرو از برند کیا کره جنوبی است. مدلی که کوشا خودرو برای واردات اسپورتیج در نظر گرفته نسخه 2023 این خودرو از نسل پنجم با کد NQ5 است که تقریبا هیچ شباهتی در ظاهر به نسل های قبلی ندارد. در نمای جلو، چراغ های بومرنگی شکل این خودرو هویتی متفاوت را رقم زده اند و ابعاد کلی خودرو نسبت به نسل قبل در همه بخش‌ها افزایشی حدود یک تا 4 سانتیمتر داشته است. در نمای جلو، جلوپنجره عریض تا زیر چراغ ها ادامه پیدا کرده و همین موضوع به عریض‌تر جلوه دادن کابین این خودرو کمک بسزایی کرده است. کوشاخودرو در نظر دارد تا کیا اسپورتیج را با پیشرانه 2 لیتری توربو GDi با حداکثر توان 180 اسب بخار و گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به صورت تک دیفرانسیل جلو به بازار ایران وارد و عرضه کند.

    کیا سید، نخستین محصول اختصاصی کیاموتورز کره جنوبی برای کشورهای اروپایی است که به همین بهانه با ترکیب عبارت CEE(اتحادیه اقتصادی کشورهای اروپایی) و ED(European Design – طراحی اروپایی)، نام Cee’d برای آن انتخاب شده است. کیا Ceed تنها خودرو تمام اروپایی کیا است که از سال 2006 تا کنون در سه نسل به بازارهای اروپایی عرضه شده است. این خودرو در کلاس هاچ بک ابعادی بین ریو و اپتیما دارد و از این جهت به عنوان خودرویی در کلاس C قرار است روانه بازار ایران شود. طول این خودرو 4.3 متر یعنی حدودا مشابه کیا سلتوس منتهی در نسخه هاچ بک است. کیا سید قرار است با پیشرانه مشابه نسخه پایه کیا سراتو یعنی نمونه 1.6 لیتری 130 اسب بخاری همراه با گیربکس 6سرعته اتوماتیک و امکانتی نظیر نمایشگر میانی داشبورد، ورود و اسارت بدون کلید، کنترل الکترونیکی پایداری و ... به بازار ایران وارد و عرضه شود.

    عکس: اعظم صباغ

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو