فونیکسریمکسبهتام

افزایش ۳۰درصدی تحویل محصولات سایپا طی ۲ ماه نخست سال

کاهش قیمت محصولات سایپا در بازار با رشد تحویل

عصر خودرو- گروه خودروسازی سایپا در زمینه کنترل قیمت های بازار و مهار تورم موفق به کاهش قیمت محصولاتش از حدود ۷.۵ تا ۱۸ درصد شده است که طی حدود ۳ سال اخیر کاهش بی سابقه ای در راستای کنترل بازار خودرو است.

کاهش قیمت محصولات سایپا در بازار با رشد تحویل
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، گروه خودروسازی سایپا در سال افزایش تولید و مهار تورم با ثبت رشد 30درصدی تحویل خودرو تا 20 اردیبهشت ماه وفق به تعدیل قابل توجه قیمت خودروها در بازار شده است. بررسی روند ثبت فاکتور و تحویل محصولات سایپا در سال 1402 تا 20 اردیبهشت ماه نشان دهنده عرضه 58هزار خودرو طی حدود 50 روز نخست سال است که رشد قابل توجهی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته را نشان می دهد.

    براساس بررسی های صورت گرفته، سایپایی ها با رشد تحویل خودرو به میزان 30درصد از ابتدای سال تا کنون موفق به کاهش قیمت شاهین تا 12 درصد در بازار شده اند و کوییک دنده ای با کاهش قیمت حدود 20درصدی رکورددار کاهش قیمت در بازار از خانواده سایپا است.

    کوییک اتوماتیک پلاس به میزان 7.5 درصد در بازار کاهش قیمت پیدا کرده و ساینا S نیز 11.5 درصد کاهش قیمت را در بازار به ثبت رسانده است.

    به نظر می رسد تداوم روند افزایش تولید و تحویل محصولات سایپا تا پایان بهار و تابستان می تواند نتایج مثبت و قابل توج هبیشتری را نیز به همراه داشته باشد.

    این خودروساز طی حدود 50 روز نخست سال جاری حدود 15 درصد از کل تولید سال گذشته را به متقاضیان عرضه کرده است. از ابتدای سال 1402 تاکنون در مقایسه با سال گذشته 41 درصد گروه خودروسازی سایپا رشد تولید داشته است و بر اساس گفته مدیران سایپا، در صورت تداوم تیراژِ تولید فعلی تا پایان سال، تولید عادی شرکت به بیش از 650 هزار دستگاه خواهد رسید و با اضافه شدن موتورهای جدید به خطوط تولید که روی سه محصول جدید شرکت نصب خواهد شد، روزانه 600 دستگاه نیز اضافه خواهد شد.

    سایپایی ها 8 محصول جدید در حوزه خودروهای سواری را برای سال 1402 آماده کرده اند که بدون شک آغاز تولید این حصولات با اهنگ آرام تولید همراه خواهد بود و روند رشد تولید آن ها طی سال های ربعد رقم خواهد خورد اما در همین حین، گروه خودروسازی سایپا با مدیریت محمدعلی تیموری همچنان سیاست تولید اقتصادی را دنبال می کند و محصولاتی که توجیه اقتصادی بالایی ندارند را ااز چرخه تولید انبوه کنار گذاشته و روی تولید انبوه چند محصول اصلی از جمله شاهین و کوییک تمرکز کرده است که بر همین اساس شاهد کاهش قابل توجه قیمت این دو محصول در بازار طی 50 روز نخست سال بوده ایم.

    خبرنگار: ابراهیم واحدی

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو