فونیکسریمکسبهتام

نخستین اقدام بعد از تصادف چیست؟

پلیس راهور: در تصادف جرحی و فوتی صحنه حادثه را به هم نزنید

عصر خودرو- معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: اگر تصادفی منجر به جرح یا فوت رخ داد رانندگان نباید صحنه تصادف را به هم بزنند.

پلیس راهور: در تصادف جرحی و فوتی صحنه حادثه را به هم نزنید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از فارس، سرهنگ احسان مؤمنی در برنامه تلویزیونی «شهر امن» در خصوص تصادفات فوتی و جرحی اظهار داشت: اگر تصادفی منجر به جرح یا خدای نکرده فوتی رخ‌داد رانندگان باید صحنه حادثه را حفظ کرده و نباید صحنه تصادف را بهم بزنند. 

    وی افزود: اقدام اول رانندگان در این مواقع حفظ خونسردی تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 است که پس از آن افسر راهور به محل حادثه مراجعه کرده و ضمن بررسی تصادف، هماهنگی‌های لازم را جهت انتقال مصدوم به مراکز درمانی انجام خواهد داد.

    معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: در این‌گونه تصادفات، وسایل نقلیه حتما به پارکینگ منتقل شده و عوامل کلانتری تشکیل پرونده داده و پلیس راهورکروکی را تحویل می‌دهد. 

    سرهنگ مؤمنی افزود: بعد از آن پرونده تشکیل شده از طریق کلانتری به مراجع قضایی و دادگاه فرستاده خواهد شد و بعداز اتمام طول درمان مصدوم و رسیدگی‌ها صدور رأی توسط  مقام قضایی صورت گرفته و دیه تعیین شده و بعد از طی این مرحله افراد می‌توانند جهت دریافت خسارت و دیه به بیمه مراجعه کنند.

    سرهنگ مؤمنی گفت: اولین توصیه پلیس به رانندگان بعد از تصادف این است که آرامش خودشان را حفظ کنند و با تمرکز و حفظ خونسردی با شماره تلفن 110 تماس بگیرند.

    وی افزود: تصادف یا به صورت خسارتی یا جرحی یا فوتی رخ داده و بعد از وقوع تصادف خسارتی باید سریعا وسایل نقلیه را به منتهی‌الیه سمت راست و محل امن هدایت کرد. 

    معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: اگر رانندگان بعد از تصادف خسارتی در همان وسط معبر یا معابر بزرگراهی وسایل نقلیه را متوقف کنند باعث تصادفات بیشتری شده و تصادفات زنجیره ای را باعث می‌شود.  

    سرهنگ مؤمنی افزود: در تصادفات خسارتی رانندگان می‌توانند از صحنه تصادف خود عکس و فیلم گرفته و سپس در منتهی‌الیه سمت راست متوقف شوند. 

    وی گفت: پس از حضور کارشناس پلیس راهور در محل حادثه به راحتی می‌تواند علت حادثه را تشخیص دهد. 

    معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: اگر تصادف خسارتی زیر 30 میلیون تومان بود و دو طرف بیمه داشتند و مقصر قصور و تقصیر خود را قبول داشت و اختلافی وجود نداشت می‌توانند بدون کروکی پلیس به شرکت بیمه مراجعه کرده و خسارت خود را دریافت کنند اما اگر خسارت بیش از 30 میلیون تومان بود باید با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تماس گرفته و افسر کارشناس راهنمایی و رانندگی در صحنه حادثه حاضر شده و کروکی تنظیم شود و رانندگان به شرکت بیمه جهت دریافت خسارت مراجعه کنند.

    سرهنگ مؤمنی افزود: اگر رانندگان اعتراض یا اختلافی داشتند افسر راهور کروکی غیر سازشی تنظیم و آنان را به شورای حل اختلاف هدایت خواهد کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط