فونیکسریمکسبهتام

معاون پلیس راهور فراجا خبر داد:

بررسی وضع قوانین بازدارنده، مجازات جایگزین و افزایش جریمه‌های رانندگی

عصر خودرو- معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فراجا از بررسی وضع قوانین بازدارنده در حوزه راهنمایی و رانندگی، مجازات جایگزین برای متخلفان و افزایش رقم جریمه تخلفات حادثه‌ساز رانندگی خبر داد.

بررسی وضع قوانین بازدارنده، مجازات جایگزین و افزایش جریمه‌های رانندگی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، سرهنگ سیروس حسن زاده در نشست علمی تخصصی ایمنی در حمل ونقل که در مرکز آموزش پشتیبانی نیروی زمینی ارتش برگزار شد، گفت: نیروی زمینی ارتش توجه خوبی به حوزه ایمنی حمل و نقل داشته و باعث ارتقای ایمنی حمل و نقل در دو سال گذشته شد و همین موضوع نیز منجر به کاهش تصادفات شده است که جای تقدیر دارد.

    معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فراجا با بیان اینکه در کشور ما سومین عامل مرگ و میر مربوط به تصادفات است، گفت:‌این موضوع  نشان می‌دهد در این حوزه باید بیشتر کار کنیم. بر اساس نتایج یک تحقیقات انجام شده،   عامل انسانی در وقوع حدود 60 درصد در تصادفات و سوانح ترافیکی نقش دارد.

    وی در ادامه با بیان اینکه به طور میانگین هر نیم ساعت یک نفر در کشور بر اثر سوانح ترافیکی جان خود را از دست می‌دهد، گفت:‌این اتفاق بسیار تلخ و ناراحت کننده‌ای است. در کشور ما متاسفانه سالیانه به‌طور میانگین حدود 17 هزار نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست می‌دهند که قابل قبول نیست و باید تلاش کنیم تا همانگونه که تاکید مقام معظم رهبری است، تصادفات و خسارات ناشی از آن را به حداقل ممکن برسانیم.

    بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور فراجا، حسن زاده در ادامه با اشاره به نقش عامل انسانی در تصادفات، گفت: تحقیقات نشان می‌دهد که اگر عامل انسانی قوانین و مقررات را به درستی رعایت کند، می‌توان تا حدود 60 درصد از تصادفات پیشگیری کرد.

    وی با اشاره نقش قوانین و مقررات برای جلوگیری از سوانح ترافیکی نیز گفت:‌ درحال حاضر در کشور ما قوانین و مقررات در تخلفات رانندگی از بازدارندگی مطلوبی برخوردار نیست. وضع قوانین بازدارنده  در کشور در حال بررسی است، که امیدواریم هم مجازات جایگزین و هم مبالغ تخلفات حادثه ساز رانندگی تاثیر خود را در ارتقای ایمنی و بازدارندگی در برابر تخلفات داشته و در نهایت منجر به کاهش سوانح و تصادفات ترافیکی شود.

    معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فراجا با تاکید به لزوم بستن کمربند ایمنی در خودرو خاطرنشان کرد: استفاده از کمربند ایمنی 40 تا 70 درصد آسیب وارده به راننده و سرنشینان را کاهش می‌دهد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو