فونیکسریمکسبهتام

شهردار تهران اعلام کرد:

هدف ما ورود ۴۰۰ هزار موتورسیکلت برقی به تهران است

عصر خودرو- شهردار تهران درباره توسعه موتورهای برقی در تهران گفت: هدفگذاری‌ ما ۴۰۰ هزار موتور برقی است که با وزارت صمت تفاهم کرده‌ایم که امسال ۵۰ هزار عدد آن را عملیاتی کنیم و سال آینده و سالهای بعدی ۴۰۰ هزار موتورسیکلت برقی در شهر خواهیم داشت.

هدف ما ورود ۴۰۰ هزار موتورسیکلت برقی به تهران است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، شهردار تهران امروز در دومین نشست خبری خود با خبرنگاران در سالن آمفی تئاتر کوشک باغ هنر در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر اینکه خبرگزاری تسنیم بیش از 3 سال است در قالب پرونده ویژه‌ای، مسئله آلودگی هوا را دنبال می‌کند که بخشی مهمی از این پرونده به مسئله نحوه توسعه "موتورسیکلت‌های برقی" در کلان‌شهرهای کشور به‌ویژه تهران و لزوم خارج کردن موتورسیکلت‌های بنزینی اختصاص دارد؛ در سلسله گزارش‌های تسنیم با محوریت موتورسیکلت‌های برقی، پیشنهادهای کاربردی دقیقی درباره نحوه اعطای موتورسیکلت‌های برقی رایگان به شهروندان از محل عایدی صرفه‌جویی بنزین ارائه شده که حضرتعالی احتمالا در جریان این گزارشات هستید.

    اگر شهرداری تهران بانی اجرای این طرح پیشنهادی شود که کاملا قابلیت اجرایی دارد و در صورت جایگزینی فقط 1.5 میلیون موتورسیکلت‌ بنزینی با برقی در کلان‌شهر تهران، از میزان صرفه‌جویی مصرف سوخت بنزین آنها، حدود 50میلیارد تومان به صورت روزانه عایدی خواهد داشت که با این مبلغ می‌‌توان ماهیانه 25 هزار موتور برقی رایگان به شهروندان اعطا کرد! آیا شهرداری تهران حاضر به اجرای این طرح پیشنهادی برای یکسره کردن مسئله قدیمی و لاینحل طرح جایگزینی موتورهای بنزینی با برقی است؟ اظهار کرد: یکی از اهدافی که ما دنبال می‌کنیم، موضوع آلایندگی‌های شهر تهران و عبور از سوخت‌های فسیلی و استفاده از برق است.

    وی ادامه داد: شهر ما شهر خوبی است، اگر این آلایندگی‌ها در شهر نباشد لذا بسیار خطرآفرین هم هست و روی این اصل نیز ما هدفگذاری‌مان 400 هزار موتور برقی است که با وزارت صمت تفاهم کرده‌ایم که امسال 50 هزار عدد آن را عملیاتی کنیم و سال آینده و سالهای بعدی 400 هزار موتورسیکلت برقی در شهر داشته باشیم.

    شهردار تهران تصریح کرد: این موتورهای برقی، موتورهای کار است و بیشترین تردد را در سطح شهر دارند ضمن اینکه در کنار آن تسهیلاتی برای موتورسیکلت‌های برقی غیرکار که به‌صورت شخصی استفاده می‌شود نیز درنظر گرفته‌ایم.

    زاکانی متذکر شد: اما اینکه از قبل امکاناتی فراهم کنیم با دادن موتور و جایگزین کردن آنها مربوط به تبصره 12 است و دیروز جلسه‌ای با وزیر نفت داشتیم و با رئیس شرکت ملی نفت نیز صحبت کردیم که چطور از تبصره 12 استفاده کنیم؛ ما به دنبال راهکارهای قانونی هستیم تا بتوانیم از منابع تبصره 12 استفاده کنیم ضمن اینکه هدفگذاری ما 10 هزار اتوبوس برقی برای تهران است و به دنبال آن هستیم که زیرساخت‌های لازم در حوزه خودروهای برقی در تهران ایجاد کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط