فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو شانگهای ۲۰۲۳ (۷)

نسل جدید خودرو‌های لوکس چینی معرفی شد

عصر خودرو- نسل جدید سدان فوق لوکس هونگچی L ۵ در نمایشگاه شانگ‌های رونمایی شده است و این خودرو بیش از ۸۰۰ هزار دلار قیمت خواهد داشت.

نسل جدید خودرو‌های لوکس چینی معرفی شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، نمایشگاه شانگ‌های امسال شاهد رونمایی بزرگ نسل جدید گران‌ترین خودروی چینی یعنی سدان پرچم‌دار هونگچی L5 بوده است. این سدان لیموزین مانند چینی به طراحی کلاسیک نسل قبلی خود وفادار است، اما برخی ویژگی‌های مدرن که از رولزرویس و میباخ الهام گرفته را هم با آن درآمیخته است. به همین دلیل، هرچند شاید در نگاه اول تشخیص L5 جدید از نسل دوم که در سال 2014 معرفی شد دشوار باشد، اما با کمی دقت می‌توان متوجه به‌روزرسانی‌هایی در ظاهر خودرو شد.

    این تغییرات شامل جلوپنجرهٔ کرومی بلندتر و سپر جلوی متفاوت با دی‌لایت‌های جدید و ورودی هوای بزرگ با عناصر تزئینی کرومی می‌شود. چراغ‌های جلو نیز هرچند مشابه قبل هستند، اما نمای زیباتری پیدا کرده‌اند. با نگاه به نمای جانبی L5 بلافاصله می‌توان فهمید که برخی ویژگی‌ها مثل دماغهٔ عمودی، پنجره‌های کشیدهٔ عقب، تزئینات کرومی دور پنجره‌ها و تریم کرومی روی دستگیرهٔ در‌ها و رینگ‌ها از رولزرویس الهام گرفته‌اند. درهرحال، L5 جدید ظاهر چشمگیری دارد طرح دورنگ سفید و آبی نمونهٔ حاضر در شانگ‌های نیز توجهات زیادی را جلب می‌کند.

    کابین L5 ترکیبی جذاب از ویژگی‌های قدیمی و جدید است. به‌عنوان‌مثال، هونگچی در اینجا از یک غربیلک فرمان سادهٔ دو پره استفاده کرده درحالی‌که کل داشبورد با سه نمایشگر بزرگ پوشیده شده است. البته هونگچی از انتقال همهٔ کنترل‌ها به نمایشگر‌های لمسی خودداری کرده و دکمه‌های فیزیکی زیادی در داشبورد و کنسول مرکزی خودرو دیده می‌شود.

    هنوز مشخصات فنی نسل جدید L5 منتشر نشده، ولی به گفتهٔ رسانه‌های محلی، این سدان فوق لوکس چینی با یک پیشرانهٔ V8 توربو به بازار عرضه خواهد شد. این در حالی است که نسل قبلی این خودرو با موتور‌های 4 لیتری V8 و 6 لیتری V12 ارائه می‌شد. فعلاً از قیمت L5 جدید هم خبر نداریم، ولی نسل قبلی با قیمتی نزدیک به 6 میلیون یوآن معادل 830 هزار دلار، گران‌ترین خودروی چینی محسوب می‌شد. هونگچی هم‌زمان با رونمایی از سدان پرچم‌دار جدید خود در شانگ‌های پذیرش سفارشات خرید آن را هم آغاز کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو