فونیکسریمکسبهتام

مالک سامانه یکپارچه خودرو صورتحساب های چند صد میلیونی صادر کرد

عصر خودرو- بعد از اعلام نتایج اولین دوره فروش سامانه یکپارچه خودرو صورتحساب های چند صد میلیونی برای شرکت های حاضر در این طرح صادر شد .

مالک سامانه یکپارچه خودرو صورتحساب های چند صد میلیونی صادر کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»؛ بعد از اعلام فروش خودرو در سامانه جدید عرضه خودرو که بدون برگزاری هیچ روند قانونی انجام شد نه به صورت رسمی بلکه شفاهی توسط یکی از مقامات وزارت صمت اعلام شد؛ مالکیت این سایت به وزارت صمت تعلق دارد  و نیازی به برگزاری روند قانونی جهت اجرای بزرگترین پروژه تاریخ فروش اینترنتی کشور وجود ندارد. اما روز گذشته صورتحساب های چند صد میلیونی بابت انجام عملیات فروش خودرو توسط مالک سایت به شرکت ها ارسال شد تا هم ثابت شود مالک این سایت وزارت صمت نیست و هم ثابت شود بدون هیچ اطلاع و توافق قبلی برای شرکت ها صورتحساب صادر می شود. قیمت محاسبه شده به ازای هر خودرو 25 هزار تومان بوده که بسته به اینکه تعداد خودروهای انتخاب شده از سوی  مردم در هر  شرکت چند دستگاه بوده این صورتحساب ها صادر شده است . این رقم طبق صورتحساب صادر شده شرکت های خصوصی برای شرکت ایران خودرو با 780 هزار نفر منتخب مبلغ 19 میلیارد تومان خواهد بود . این در صورتی است که محاسبه صورتحساب ایران خودرو  مطابق  صورتحساب های صادر شده برای شرکت های خصوصی بوده است . نکته مهم دیگر اینکه معلوم نیست تعداد اعلام شده حتما ثبت نام نهایی را انجام دهند. پس از صدور این صورتحساب ها برخی شرکت ها واکنش نشان داده اند که با نرمی به تخفیف های قابل قبولی دست پیدا کرده اند . اینکه کسی پاسخگوی این روند سراسر غیر قانونی از مرحله انتخاب سایت تا شروع فعالیت آن ، قطعا امیدی نیست و اگر نهادهای نظارتی به محتوای رسانه ها توجه می کردند قطعا از نطفه جلوی این روندهای خیلی غیرقانونی زودتر گرفته می شد .
    گفتنی است عرضه حدود نهصد هزار دستگاه خودرو داخلی روی سامانه Esalecar ir برگزار شد که قطعا روزها و هفته های پیش رو راجع به نتایج این رویداد در رسانه های تخصصی و غیر تخصصی بسیار خواهیم شنید ‌. تا این لحظه نگارش این خبر؛  ایران خودرو و بهمن نتایج این رویداد را که خلاف توافق قبل از عرضه است را نپذیرفته اند ‌.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط