فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

بورس کالا، تنها راه چاره بازار خودرو

عصر خودرو- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن تاکید بر عرضه خودرو در بورس کالا، گفت: با توجه به نظر مثبت سازمان بورس در خصوص اجرای این سیاست، اگر دولت بخواهد، می‌تواند فروش خودرو از طریق بورس کالا را در سال ۱۴۰۲ آغاز کند.

بورس کالا، تنها راه چاره بازار خودرو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از بازارنیوز، «جعفر قادری» عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی  پیرامون عرضه مجدد خودرو در بورس کالا برای سال 1402 اظهار کرد: با توجه به شرایط چند ماه اخیر و یا حتی این روز‌های بازار خودرو، به صراحت اعلام شد که فروش خودرو از طریق این بازار منطقی‌ترین راه برای خلع ید سوداگران این حوزه است، اما با این شرط که مابه‌التفاوت قیمت کارخانه‌ای و آزاد خودرو‌ها به جای پرداخت به خودروسازان، در جهت بهبود کیفی و توسعه صنعت خودرو خرج شود.

    این عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: این منابع باید برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه تولید قطعات استراتژیک خودرو و همچنین دیگر شرکت‌های مشغول در این صنعت هزینه شود.

    وی همچنین درباره نظر مجلس و دولت برای فروش دوباره خودرو از طریق بورس کالا، توضیح داد: در حال حاضر نمایندگان مجلس در سال جدید صحبتی و یا جلسه‌ای در اینباره نداشته‌اند؛ اما با توجه به نظر مثبت سازمان بورس در قبال این موضوع، اگر دولت بخواهد، می‌تواند به مانند سال گذشته عرضه خودرو در بورس کالا را در سال 1402 آغاز کند.

    قادری همچنین در پاسخ به این سوال که آیا حذف بند الزامی عرضه خودرو در بورس کالا از قانون بودجه 1402، می‌تواند موانعی را برای دولت در جهت اجرای این سیاست ایجاد کند یا خیر، گفت: خیر؛ در حال حاضر دست دولت برای عرضه خودرو در بورس کالا  کاملاً باز بوده و هیچ مانعی پیش روی آن قرار ندارد.

    گفتتی است؛ ظهر امروز، «احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی طی مصاحبه‌ای، ادعای شورای رقابت مبنی بر منتفی شدن عرضه خودرو در بورس کالا را تکذیب و رد کرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط