فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل گروه خودر‌سازی سایپا خبر داد:

ال‌نود ایرانی به زودی رونمایی می‌شود

عصر خودرو- مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در نشست خبری به خبرنگاران گفت: پروژه P۹۰ قرار است هم زمان با افتتاح خط تولید جدید مگاموتور رونمایی شود.

ال‌نود ایرانی به زودی رونمایی می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، تیموری گفت: گام‌های اولیه تولید این پروژه که قرار بود در اسفند ماه سال گذشته رونمایی شود در بهمن ماه 1401 آغاز شده است.

    وی افزود: نسخه نهایی این محصول که توسط پارس خودرو تولید می‌شود به زودی و هم زمان با رونمایی خط تولید رباتیک مگاموتور و با حضور مسئولین صنعتی کشور رونمایی خواهد شد.

    مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در ادامه عنوان کرد: پروژه P90 بر روی پلتفرم خودرو ال‌نود بنا شده و اتاق آن بیشتر به ساندرو شباهت دارد.

    وی اضافه کرد: با پلتفرم ال‌نود (لوگان) سه خودر‌و تندر 90، ساندرو و ساندرو استپ‌وی ساخته شده است و پروژه P90در حقیقت نسخه‌ای بومی‌سازی شده از این محصولات است.

    تیموری عنوان کرد: موتوری که قرار است بر روی این خودرو عرضه شود بر پایه همان موتور K4M ال‌نود ساخته شده ولی راندمان تولیدی آن کمی بیشتر از ال‌نود خواهد بود‌.

    وی افزود: نمونه اولیه این خودرپ تولید شده است و قطعه‌سازان در حال تولید قطعات این خودرو هستند. با توجه به این که قبل‌تر در کشور‌ خودروهای ساندرو و ساندرو استپ‌وی تولید می‌شد، بخشی از قطعات فنی و قطعات داخلی اتاق توسط شرکت‌های داخلی و در داخل کشور قابلیت تولید دارد.

    مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در ادامه عنوان کرد: ظرفیت تولید این خودرو در کشور وجود داشت اما بنا به دلایلی خودروسازان نمی‌توانستند از این ظرفیت استفاده کنند.

    تیموری در انتها عنوان کرد: کار بر روی پروژه P90  اتوماتیک نیز به صورت مپازی توسط مهندسان گروه سایپا در جریان است و در فاز دوم و بعد از معرفی نهایی نسخه دستی، نسخه اتوماتیک این محصول با گیربکس DAE که هم‌اکنون بر روی شاهین اتوماتیک نصب می‌شود معرفی خواهد شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط