فونیکسریمکسبهتام

افزایش فروش خودروهای چینی در روسیه

عصر خودرو- برندهای خودروی چینی در سه ماهه اول از فروش لادا روسیه پیشی گرفتند.

افزایش فروش خودروهای چینی در روسیه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، داده‌ها نشان داد که روس‌ها در سه ماهه اول سال 2023، خودروهای چینی بیشتری نسبت به لادا، محبوب‌ترین خودروی ساخت روسیه خریده‌اند که حضور رو به رشد پکن در اقتصاد روسیه را نشان می‌دهد، در حالی که خودروسازان غربی در حال خروج از این کشور هستند. لادا نشان تجاری شرکت خودروسازی آوتوواز، روسیه است.

    خروج خودروسازان غربی گزینه‌ها را برای مصرف‌کنندگان روسی محدود می‌کند و باید قیمت‌های بالاتر و برندهای چینی مانند هاوال، چری و جیلی را بپذیرند.

    بر اساس نتایج انجمن کسب‌وکارهای اروپایی (AEB)، در ژانویه تا مارس، فروش جدید خودروهای سواری و تجاری سبک در روسیه با 44.7 درصد کاهش به 153 هزار و 477 دستگاه رسید. فروش مارس 10.6 درصد کمتر از سال گذشته و 48 هزار و 414 دستگاه خودرو بود.

    بر اساس گزارش رویترز، 64 هزار و 483 خودرو از خودروهای خریداری شده در سه ماهه اول چینی و 64 هزار و 240 خودرو لادا بوده است. سهم بازار هر دو برند چینی و لادا به ترتیب از 40 درصد فراتر رفت.

    صنعت خودروی روسیه به سرمایه‌گذاری، تجهیزات و قطعات خارج از کشور متکی بود و به دلیل تبعات تحریم‌های غرب و خروج خودروسازان به شدت آسیب دید. فروش خودروهای جدید در سال گذشته 59 درصد کاهش یافت.

    تولید خودروهای جدید در روسیه به پایین‌ترین سطح کاهش یافته و قیمت خودروهای جدید به‌طور چشمگیری افزایش یافته است. روسیه به دنبال سرمایه‌گذاری و مشارکت کشورهای دوست است و در تلاش است تا تولید کارخانه‌های غربی در روسیه را از سر بگیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم