فونیکسریمکسبهتام

بررسی دو تیپ چانگان CS۳۵پلاس در آستانه آغاز عرضه

نگاهی به مشخصات نهایی نخستین خودرو وارداتی

عصر خودرو- بر اساس نخستین اطلاعیه تخصیص خودروهای وارداتی در سایت saleauto.ir خودروهای چانگان CS۳۵ Plus تیپ ۲ و تیپ ۳ توسط شرکت سایپا عرضه خواهد شد. ظرفیت فروش این خودرو در سایت SaleAuto برای تیپ دو ۲۴۰دستگاه و برای تیپ ۳ ۸۶۸ دستگاه اعلام شده و موعد تحویل حداکثر سه ماه خواهد بود.

نگاهی به مشخصات نهایی نخستین خودرو وارداتی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، همچنین قیمت علی الحساب درب خروج گمرک تیپ دو 850 میلیون و تیپ سه 900 میلیون تومان اعلام شده است. همچنین اعلام شده است که قیمت نهایی خودروها مطابق رویه های جاری پس از ارسال دعوتنامه و با احتساب کلیه هزینه های قطعی واردات، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه شماره گذاری، اسقاط خودرو، بیمه شخص ثالث ،کرایه حمل و سایر عوارض قانونی مشخص خواهد شد.

    چانگان CS35 پلاس تیپ 3 از پیشرانه 1.4 لیتری توربوشارژر TGDi می برد و حداثکر توان آن به 158 اسب بخار و حداکثر گشتاورش به گشتاور 260 نیوتن متر می رسد. گیربکس این کراس اوور وارداتی از نوع 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه تَر (W-DCT) است. فرمان کمکی برقی، جلو آمپر یکپارچه با مالتی مدیا، سنسور پارک و دوربین عقب، دوربین پارک زیر آینه شاگرد، سقف پانوراما، تریم داخلی چرم مصنوعی، کروز کنترل، ترمز پارک برقی، اتوهلد، شش کیسه هوای 10 نقطه ای، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، تهویه اتوماتیک، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، استارت دکمه ای و… از جمله امکانات چانگان CS35 پلاس تیپ 3 است. چانگان Cs35 پلاستیپ دو در مقایسه با تیپ 3 از اپشن هایی نظیر سقف پانوراما بهره نمی برد و تعداد کیسه های هوایش به 2 عدد می رسد. همچنین رینگ آلومینیومی در تیپ 2 از نوع 17 اینچی به جای رینگ 18 اینچی تیپ 3 است. همچنین در تیپ 2 سیستم تهویه مطبوع به جای اتوماتیک تنها دیجیتال است و دوربین جانبی زیر آینه شاگرد نیز از فهرست امکانات حذف شده است.

    چانگان CS35 Plus با طول، عرض و ارتفاع 4335×1825×1660 میلیمتری، از نظر ابعاد مستقیما در برابر دو خودرو ام‌وی‌ام X55 Pro IE و تیگارد X35 قرار می گیرد. تیگارد در مقایسه با چانگان، یک سانتیمتر طول و دو سانتیمتر ارتفاع کمتر و عرض برابری دارد. ام وی ام X55 جدید نیز حدود 2 سانتیمتر طول کمتر و عرض و ارتفاع برابری در مقایسه با کراس اوور وارداتی چانگان دارد. فاصله بین دو محور در CS35پلاس به 2.6 متر می رسد که در مقایسه با رقبا، X55 پرو، یک سانتیمتر فاصله بیشتری دارد و تیگارد 3 سانتیمتر فاصله بین دو محور کمتری را ارائه می کند.

    این کراس اوور کامپکت شهری در مقایسه با آخرین حضور مدل CS35 به صورت تولیدی در بازار ایران تغییراتی زیادی از نظر ابعاد، امکانات و قوای محرکه داشته و به نوعی، محصولی کاملا تازه به ایران وارد خواهد شد. در طراحی ظاهری به سختی می توان شباهتی حتی در قالب های جانبی بدنه بین CS35پلاس و CS35های موجود در بازار ایران پیدا کرد و تنها نقطه اشتراک ظاهری، طراحی ستون C این خودرو نوار مشکی روی آن با لوگو چانگان است. در طراحی ظاهری Cs35پلاس بار دیگر استودیو طراحی چانگان در توری ایتالیا دست به کار شده تا کراس اوور کامپکت شهری این خودروساز را به جای فرم های مملو از قوس و نیم دایره، با خطوط شکسته و فرم های مربعی مشابه شاسی بلند ها شکل دهد. قوس گلگیرها از حالت نیم دایره به فرم مربعی تغییر هویت داده اند و خطوط شخصیت و کمربند نمای جانبی نیز به طور کامل با عضلات جدید گلگیر ها هماهنگ شده اند و طراحی فرورفته در پایین در ها مکمل این تحول در نمای ظاهری CS35پلاس است. CS35 پلاس از تنوع دو قوای محرکه 1.6 لیتری تنفس طبیعی 128 اسب بخاری با گیربکس 6سرعته اتوماتیک AT یا 1.4 لیتری توربو 158 اسب بخاری با گیربکس 7 سرعته دو کلاچه بهره می برد که بر اساس شنیده ها، سایپا نسخه توربو این خودرو را برای بازار ایران درنظر گرفته است. CS35پلاس با این پیشرانه به حداکثر گشتاور 255 نیوتون متر دست پیدا می کند و مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی به 6.4 لیتر می رسد که از مخزن سوخت 53 لیتری تغذیه می کند و شتاب صفر تا صد آن حدود 11 ثانیه است. قیمت CS35پلاس در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس از 12 تا حدود 19 هزار دلار متغیر است و نسخه های پایه این خودرو در چین به قیمتی حدود 10 هزار دلار نیز حتی نزدیک هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۳
        • خودرو امروز ۶۷۲
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        آخرین بروزرسانی ۱ روز پیش
        آرشیو