فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل گروه خودروسازی عنوان کرد:

۸۰۰ هزار دستگاه خودرو امسال تولید می شود

تنها ۲۵ درصد فروش لوازم یدکی به گارانتی اختصاص یافته است

عصر خودرو- مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه در سال جاری در راستای تحقق شعار مهار تورم و رشد تولید، در حوزه خرید قطعات، نیروی انسانی و ماشین آلات برنامه راهبردی تعریف شده است، گفت: سال گذشته ۳ هزار میلیارد تومان کاهش قیمت خریدهای خارجی داشته ایم و همچنین تامین لوازم یدکی در دوره گارانتی سال ۱۴۰۱ به جهت ارتقا کیفیت محصولات نسبت به سال ۱۴۰۰، ۶۵.۹ درصد بهبود یافته است.

۸۰۰ هزار دستگاه خودرو امسال تولید می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، محمدعلی تیموری در جمع مدیران گروه خودروسازی سایپا، با بیان اینکه اولین برنامه ای که ضرورت دارد به صورت جدی در سال جدید به آن بپردازیم تحویل به موقع خودروها به متقاضیان است، ادامه داد: هدف گذاری شده که در سال جاری 800هزار دستگاه خودرو تولید و تحویل مشتریان شود؛ البته عدد یاد شده زیاد نیست چرا که در 6 ماهه دوم سال گذشته توانستیم روزانه بین 2 هزار و 100 تا 2هزار و 200 دستگاه خودرو تولید داشته باشیم.

    مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر اینکه 14 فروردین ماه سال جاری هزار و 400 دستگاه خودرو تولید شد و این امر گواه آن است که با ادامه این مسیر اهداف تولید محقق می شود، اظهارداشت: در راستای تحقق 8 فرمان ابلاغ شده رئیس جمهور و همچنین تنظیم بازار خودرو، متعهد شده ایم که در نیمه اول سال جاری روزانه 2 هزار و 200 دستگاه خودرو و در نیمه دوم سال جاری  روزانه حداقل 2هزار و 500 دستگاه خودرو تولید کنیم.

    او با تاکید بر اینکه حدود 100 هزار دستگاه خودرو از تولید عقب هستیم و این امر از طریق مونتاژ جبران خواهد شد، خاطرنشان کرد: امیدواریم که از خردادماه با همکاری شرکت ها موضوع skd خودروهای چانگان و زوتی را انجام دهیم، به طور قطع تحقق عدد یاد شده دور از انتظار نیست.

    تیموری با اشاره به اینکه افزایش تولید خودرو با تمام توان در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و شعار سال"مهار تورم و رشد تولید" است، تصریح کرد: با افزایش تولید خودرو، با شرایط بهتری می توان تنظیم گیری بازار خودرو را انجام داد و از سوی مردم با آرامش می توانند محصولات سایپا را خریداری کنند.

    او گفت: از سال گذشته در جهت مهار تورم و جلوگیری از رشد قیمت، اقدامات متعددی صورت گرفت که از جمله آن کاهش قیمت خریدهای خارجی است، سال 1401 در خریدهای خارجی به خصوص در بخش قطعات چه در بعد گیربکس وارداتی و چه در حوزه قطعات الکترونیکی دستاوردهای بسیار خوبی حاصل شده است؛ رویه جدید سبب شد که شاهد 3 هزار میلیارد تومان کاهش قیمت خریدهای خارجی باشیم. از دیگر اقدامات صورت می توان به فعال سازی ساختار بازرگانی شرکت های مگاموتور و سازه گستر اشاره کرد، حال این مجموعه ها باید همت کنند تا کاهش قیمت ها و افزایش بهره روی با جدیت بیشتری پیگیری شود. 

    مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: گروه خودروسازی سایپا با هدف تحقق مهار تورم و رشد تولید در صنعت خودرو، برنامه راهبردی تدوین کرده و از تمام شرکت های گروه خواسته شده که برنامه را کنترل و پایش کنند تا گلوگاه های احتمالی به سرعت رفع شود.

    او گفت: در سال 1400 در بخش لوازم یدکی 2هزار و 200 میلیارد تومان فروش داشتیم که 2هزار میلیارد تومان آن گارانتی قطعات بوده است(90.9 درصد لوازم یدکی مشمول گارانتی بوده است)، این هنر نیست بلکه هزینه است؛ از اینرو از سال گذشته به صورت جدی برای ارتقاء کیفیت محصولات گروه برنامه ریزی کردیم تا مدیریت هزینه صورت گیرد، از همین رو سال گذشته 6 هزار میلیارد تومان فروش لوازم یدکی داشتیم و سهم گارانتی از این عدد کمتر از هزار و 500 میلیارد تومان (25 درصد از فروش لوازم یدکی مشمول گارانتی شده است) بوده است؛ این اتفاق برای ما به منزله مهار تورم است، لذا با ارتقا کیفیت محصولات می توان خدمات بهتری به مشتریان داد و از هزینه های سربار کاست.

    تیموری به سایر شاخص های اثرگذار در مهار تورم در گروه خودروسازی سایپا اشاره کرد و افزود: از سال گذشته موضوعات مربوط به اثربخشی نیروی انسانی و  اثربخشی ماشین آلات مورد پیگیری جدی قرار گرفت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو