فونیکسریمکسبهتام

قیمت طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا در سال جدید چقدر است؟

عصر خودرو- طرح ترافیک تهران از امروز چهاردهم فروردین ماه با قیمت جدید در پایتخت اجرایی شد.

قیمت طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا در سال جدید چقدر است؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از مهر، طرح ترافیک جدید تهران از امروز چهاردهم فروردین ماه اجرایی شد.

    بر اساس مصوبه شورای شهر تهران نرخ طرح ترافیک در سال 1402 با افزایش 20 درصدی از امروز با نرخ پایه عوارض مبلغ 52 هزار و 560 تومان است محاسبه می‌شود.

    هر شهروند دارای پلاک با سر شماره تهران، 20 روز سهمیه تردد فصلی رایگان در محدوده کنترل آلودگی هوا دارد و در صورت اتمام 20 روز سهمیه نصف تعرفه عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک از وی دریافت می‌شود.

    نخستین ورود و آخرین خروج خودروها ملاک محاسبه میزان پرداختی عوارض تردد در محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا است علاوه بر این داشتن معاینه فنی برتر ملاک تأثیر گذاری بر روی قیمت تمام شده تردد است.

    بر این اساس اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر پس از ساعت 10 وارد محدوده و قبل از ساعت 16 از محدوده خارج شود باید مبلغ 386 هزار و 316 ریال به ازای هر روز تردد در محدوده طرح ترافیک و193 هزار و 158 ریال به ازای هر روز تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.

    همچنین اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر قبل از ساعت 10 وارد محدوده و قبل از ساعت 16 از محدوده خارج شود باید مبلغ 551 هزار و 880 ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و 275 هزار و 940 ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.

    اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر قبل از ساعت 10 وارد و بعد از ساعت 16 خارج از محدوده شود باید مبلغ 827 هزار و 820 ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و 413 هزار و 910 ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.

    همچنین اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر بعد از ساعت 10 وارد و بعد از ساعت 16 از محدوده خارج شود باید مبلغ 551 هزار و 880 ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و 275 هزار و 940 ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.

    اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر قبل از ساعت 10 ورود و خروج از محدوده داشته باشد باید مبلغ 551 هزار و 880 ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و 275 هزار و 940 ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.

    همچنین اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر بعد از ساعت 16 ورود و خروج داشته باشد باید مبلغ 551 هزار و 880 ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و 275 هزار و 940 ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو