فونیکسریمکسبهتام

قالیباف اعلام کرد:

تمدید زمان ثبت‌نام خودروهای داخلی تا ۲۹ اسفند

حسابتان به نفع سازمان حمایت نباشد، حذف شده‌اید

عصر خودرو- سخنگوی وزارت صمت ضمن ارائه توضیحاتی درباره دلایل اخلال در سامانه یکپارچه فروش خودرو برای خودروهای داخلی، گفت: زمان ثبت‌نام در سامانه برای خرید خودروهای داخلی حداقل یک روز، یعنی تا ۲۹ اسفند تمدید شد.

تمدید زمان ثبت‌نام خودروهای داخلی تا ۲۹ اسفند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا،امید قالیباف در نشست خبری اظهار کرد: از کسانی که مراجعه کردند و نتوانستند ثبت نام کنند، عذرخواهی می‌کنم‌. قول می‌دهیم تا نفر آخری که حساب وکالتی 100 میلیون تومانی دارد زمان برای ثبت نام باشد.

    وی با بیان اینکه این سامانه برای افرادی که حساب وکالتی 100 میلیون تومانی باز کردند و لیست آن‌ها از بانک عامل رسیده بود، طراحی شده بود، گفت: اما نه تنها این افراد بلکه خیلی افراد دیگر هم وارد سامانه شدند. در 24 ساعت گذشته 50 میلیون نفر وارد شدند، اما این سامانه برای یک میلیون نفر طراحی شده بود. البته تا این لحظه 360 هزار نفر در سامانه ثبت نام کرده‌اند. نکته دیگر اینکه در 24 ساعت گذشته 55 هزار حمله و از ابتدای فعالیت 70 هزار حمله به این سامانه صورت گرفته است.

    سخنگوی وزارت صمت در پاسخ به سوال ایسنا، درباره وضعیت افرادی که حساب وکالتی خود را به نفع سازمان حمایت نکردند، گفت: با توجه به اینکه زمان فروش ایران خودرو به طرح تخصیص یکپارچه خودرو نزدیک بود، عده‌ای فکر کردند با همان حساب وکالتی می‌توانند ثبت نام کنند و آن را به نفع سازمان حمایت تغییر ندادند. این موضوع مشکل ایجاد کرده و این افراد حذف شدند.

    اما به گفته وی برای حدود 900 نفر بانک اشتباه کرده و زمان گزارش دهی استعلام درست نداده که برای آن‌ها اقدامات لازم انجام می‌شود و می‌توانند ثبت‌نام کنند.

    ثبت نام برای خودروهای با تقاضای کمتر در سامانه یکپارچه در بهار سال آینده

    قالیباف با بیان اینکه در فروردین قیمت شورای رقابت اعلام و طرح یکپارچه بر اساس همان قیمت روز است، اظهار کرد: در حال حاضر 900 هزار نفر در لیست 51 مدل خودرو قرار می‌گیرند که برای بعضی خودروها تقاضا بیشتر است. بنابراین آخر بهار برای خودروهای با تقاضای کمتر، دوباره ثبت نام در سامانه یکپارچه انجام خواهد شد.

    وی از  کسانی که می‌دانند واجد شرایط خرید خودرو نیستند خواست وارد سامانه نشوند، گفت: ساعاتی پیش تارای دستی در طرح عادی فروش در سامانه اضافه شد. اما تارای اتومات فقط برای طرح جوانی جمعیت است.

    قالیباف همچنین تاکید کرد که در پایان ثبت نام پیامکی برای متقاضی ارسال نمی‌شود و ارسال پیامک فقط مربوط به فرآیند ثبت نام است‌.

    وی در ادامه در پاسخ سوالی درباره رجیستری آیفون 14 گفت: درباره آیفون 14 نکته‌ای ندارم که بگویم. در فرآیند تصمیم گیری رجیستری هم وزارتخانه‌های مختلف دخیل هستند.

    دوگانگی نرخ‌ها موجب ابهام در قیمت‌گذاری موبایل

    این مقام مسئول درباره افزایش قیمت موبایل گفت: سال 1401 سه میلیارد و 740 میلیون دلار ارز برای تلفن همراه تخصیص داده شد که بیش از دو میلیارد دلار از آن تامین شده است. اما موبایل تا قبل از راه اندازی مرکز مبادله ارز و طلا، ارز نیما دریافت می‌کرد و الآن نرخ حواله این مرکز را دریافت می‌کند که قیمت آن بالاتر است. این دوگانگی نرخ‌ها قدری موبایل را با ابهام قیمت گذاری مواجه کرده، به طوری که باعث شد وارد کننده را ملزم کنیم زنجیره را رصد کند تا کالا به قیمت ارزی که دریافت کرده به مصرف کننده برسد. این توافق هفته پیش امضا شده و از امروز اجرا شده است. اگر واردکننده نتواند این موضوع را اجرا کند، باید جوابگو باشد.

    سخنگوی وزارت صمت در ادامه با بیان اینکه از ابتدای امسال تا امروز یک میلیون و 350 هزار دستگاه خودروی سواری در کشور تولید شده، گفت: تعهدات خودروسازان برای سال آینده 400 هزار دستگاه خودرو است و با توجه به ثبت‌نام 900 هزار نفر در طرح یکپارچه تخصیص خودرو، در مجموع یک میلیون و 300 هزار دستگاه تعهد ایجاد شده است. صنعت خودروسازی برای سال آینده برای دستیابی به تیراژ یک میلیون و 600 هزار دستگاه آماده شده و بر این اساس تحویل خودروهای یادشده در سال 1403 منتفی است و تولید داخل توان تامین نیازها را خواهد داشت.

    اگر واردات خودروهای دست دوم تکلیف شود، سازوکار فراهم خواهد شد

    قالیباف همچنین درباره واردات خودروهای دست دوم اظهار کرد: اگر این موضوع در قانون تکلیف و به وزارت صمت ابلاغ شود، ساز و کار آن فراهم خواهد شد.

    این مقام مسئول درباره واگذاری سهام‌ دو خودروساز بزرگ کشور نیز گفت: در این زمینه آنچه که از سوی وزارت صمت باید انجام می‌شده به انجام رسیده و باقی کار در سازمان خصوصی‌سازی باید پیگیری شود.

    قالیباف در ادامه با بیان اینکه از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه 48.8 میلیارد دلار تجارت خارجی انجام شد که انتظار می‌رود تا پایان سال به 53 میلیارد دلار برسد، ادامه داد: همچنین مجموع تجارت در این مدت به 102.2 میلیارد دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 13.8 درصد رشد داشته است.

    همچنین به گفته وی در 11 ماهه امسال 1100 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به بخش صنعت و معدن تخصیص یافته که معادل 36 درصد کل تسهیلات بانکی است. 60 هزار میلیارد تومان از این مبلغ از طریق تامین مالی زنجیره‌ای انجام شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو