فونیکسریمکسبهتام

واردات خودرو در دولت رییسی (۱۶۴)

تامین ارز واردات خودرو از چین و ترکیه

عصر خودرو- متعاقب سفر رییس جمهور به چین گشایش‌هایی در خصوص منابع ارزی ایران در چین رخ داده و بانک مرکزی علاوه بر استفاده از منابع ارزی خود در عراق، استفاده از منابع ارزی در چین را نیز آغاز کرده و هم اکنون بخش زیادی از تامین ارز واردات خودرو درحال انجام است.

تامین ارز واردات خودرو از چین و ترکیه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، طرح فروش خودروهای وارداتی بعد از ماه ها به مرحله اجرایی رسیده و قرعه‌کشی ثبت‌نامی‌های اولیه خرید خودروهای وارداتی امروز انجام می شود.  تأمین ارز واردات خودرو موضوع مهمی است که در محافل خبری مطرح بود؛ به گفته سخنگوی وزارت صنعت، واردات خودرو به یک میلیارد یورو  ارز نیاز دارد که بانک مرکزی درحال انجام آن است.

    مدیرطرح واردات خودرو وزارت صنعت نیز در همین ارتباط تأکید کرده که بخش زیادی از ارزی که در واردات خودرو استفاده می شود از منابع ارزی رفع تعهد شده و منابع خارج از کشور است که با برنامه ریزی بانک مرکزی تخصیص ارز انجام خواهد شد.

    کسب اطلاع از منابع مطلع بیانگر آن است که بانک مرکزی به منظور تأمین ارز خودروهای وارداتی از منابع ارزی خود در چین و ترکیه استفاده کرده است.

    بر اساس شنیده ها متعاقب سفر رییس جمهور به چین گشایش هایی در خصوص منابع ارزی ایران در چین رخ داده و بانک مرکزی علاوه بر استفاده از منابع ارزی خود در عراق، استفاده از منابع ارزی در چین را نیز آغاز کرده و هم اکنون بخش زیادی از تامین ارز واردات خودرو و تقاضای واردات بخش خصوصی از طریق این منابع در حال انجام است. علاوه بر این بخشی از منابع ارزی در ترکیه نیز توسط بانک مرکزی مورد استفاده قرار گرفته است.

    گفتنی است، نرخ دلار که طی هفته های گذشته بر اثر برخی التهابات، فضاسازی ها و انتطارات روانی به 60 هزار تومان هم رسیده بود، طی هفته روندی کاهشی داشت که این روند از غروب جمعه و با انتشار خبر توافق ایران و عربستان برای از سرگیری روابط سیاسی تشدید شد و صبح شنبه به کانال 44 هزار تومانی رسید.

    بر این اساس فعالان بازار و کارشناسان اقتصادی تداوم روند کاهشی دلار را پیش بینی می کنند و بازگشت دلار به کانال 30 هزار تومان را با توجه به عوامل سیاسی و اقتصادی را دور از انتظار نمی دانند.

    *دلار با قیمت 45 هزار تومان خریداری ندارد/ دلار به کانال 30 هزار تومان بازمی‌گردد

    سلطانی‌زاده، عضو شورای‌عالی کانون صرافان گفت: امروز برخلاف روزهای گذشته در مقابل صرافی‌ها صفی برای خرید دلار نیست و دلار با 45 هزار و 500 تومان خریداری ندارد.

    وی افزود: در ادامه کاهش قیمت ارز که از هفته گذشته شروع شده پس از توافق با عربستان شدت کاهش نرخ ارز در بازار شدت بیشتری یافته است و پیش‌بینی می‌شود این رود ادامه‌دار خواهد بود و دلار به کانال 30 هزار تومان هم خواهد آمد.

    سلطانی‌زاده تاکید کرد: به مردم توصیه می‌کنیم توجه داشته باشند که کانال‌های تلگرامی به صورت کاذب نرخ‌های دلار را بالا نگه می‌دارند تا از این طریق جلوی ضرر بیشتر دلالان را بگیرند و دلار خود را با نرخ‌های بالا بفروشند.

    نرخ‌هایی که در کانال‌های تلگرامی اعلام می‌شود معمولاً هزار تا 2 هزار تومان بالاتر در حال نرخ‌سازی است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو