فونیکسریمکسبهتام

جانشین رئیس پلیس راهور فراجا؛

کیفیت پایین خودروها و استانداردهای راهها، دلایل اوج‌گیری آمار تلفات جاده‌ای است

عصر خودرو- جانشین رئیس پلیس راهور فراجا معتقد است: افزایش آمار تلفات جاده ای با وجود شیوع کرونا و کاهش ترددهای درون و برون شهری دلایلی از جمله کیفیت پایین خودروها و دور بودن جاده ها از استانداردهای لازم دارد.

کیفیت پایین خودروها و استانداردهای راهها، دلایل اوج‌گیری آمار تلفات جاده‌ای است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، سردار تیمور حسینی اظهار داشت: پلیس با همکاری سایر دستگاه‌های دخیل در حوزه تردد و حوادث جاده ای در سالهای سال 1385 تا 1397 توانست آمار تلفات جاده‌ای را از تعداد 27 هزار نفر به 15 هزار نفر کاهش دهد.

    وی شیوع کرونا و کاهش ترددهای درون شهری و برون شهری را با افزایش مجدد تلفات جاده ای مغایر دانست و افزود: این وضعیت با توجه به شرایط مورد اشاره به دلایلی از جمله کیفیت پایین خودروهاست که باعث افزایش تعداد جانباختگان می شود.

    جانشین رئیس پلیس راهور فراجا اظهار کرد: در سه سال اخیر شمار تلفات جاده ای با افزایش 13 درصدی به حدود 17 هزار نفر رسیده است که این مساله نشان می دهد باید امنیت و جان مردم در ساخت خوردوهای داخلی جدی گرفته شود.

    سهم 80 درصدی خودروهای داخلی در آمار تصادفات

    سردار حسینی همچنین در پاسخ به سئوالی در مورد موضوع پلاک گذاری خودروهای داخلی، اظهار داشت: این مسئله ناشی از تکلیف قانونی است و پلیس موظف به شماره گذاری خودروهایی است که تاییدیه های لازم را از مراجع مشخص مانند وزارت صمت، سازمان استاندارد و یا سازمان محیط زیست اخذ می کند.

    وی اظهار کرد: همه مردم، ایرادهای این بخش را دیده و لمس کرده اند بنابراین سئوال اینجاست که چه دلیلی دارد خودروهای بدون کیفیت، استاندارد و ایمنی مناسب باز هم موفق به اخذ مجوز تولید می شوند؟

    جانشین رئیس پلیس راهور فراجا پلاک گذاری را آخرین مرحله از استفاده یک خودرو عنوان کرد و گفت: پلیس نیز با وجود اینکه می داند این خودروها ایمنی و کیفیت لازم را نداشته و جان انسانها را به خطر می اندازند، اما براساس الزام قانونی ملزم به شماره گذاری آنها است.

    سردار حسینی با اشاره ای به سهم 80 درصدی خودروهای داخلی در آمار تصادفات سال گذشته، افزود: وقتی در شرکت های خودروساز داخلی شاهد ارتقای کیفیت و ایمنی محصولات نیستیم، متقابلا آمار بالای تصادفات را نیز باید بپذیریم.

    وی با تاکید بر لزوم ساخت و تجهیز راه و جاده‌ها در کشور و به موازات آن تولید خودروهای ایمن و با کیفیت، گفت: در چنین شرایطی است که می توانیم هنگام مواجهه با خطر، هم نقش پیش از حادثه و هم پسا واقعه را برای حفاظت از جان انسان‌ها شاهد باشیم بنابراین با اجرای این عوامل می توانیم از وقوع حادثه های پر خطر جلوگیری کرده و همچنین خسارت‌های پس از آن را به حداقل برسانیم.

    جانشین رئیس پلیس راهور فراجا در خصوص مواردی که می تواند عامل مهمی در کاهش تصادفات داشته باشد، گفت: ایجاد استحکام در بدنه خودرو، ساخت ستون‌های محکم، استفاده از تجهیزاتی مانند کمربند ایمنی مناسب و استاندارد، کیسه هوا و مواردی از این دست می تواند خسارت‌های جانی و مالی را حتی در صورت وقوع حادثه تا حد زیادی کاهش بدهد.

    مردم مجبور به خرید خوردوهای داخلی هستند

    جانشین رئیس پلیس راهور فراجا گفت: در همه کشورها خطای انسانی در تصادفات پذیرفته شده است اما اینکه مردم به خاطر قیمت بالای خودروهای وارداتی مجبور به استفاده از وسیله نقلیه ناایمن داخلی و جاده‌های پرخطر و حادثه خیز می شوند، قابل پذیرش نیست.

    سردار حسینی تاکید کرد: لازم است ما نیز همانند کشورهای پیشرفته دنیا در حوزه ایمنی رانندگی از جاده های ایمن و خودروهای با کیفیت بهره مند باشیم و در این شرایط است که می توانیم بگوییم خطای انسانی را می توان مورد قبول دانسته و جبران خسارت های مالی و جانی امکان‌پذیرتر باشد.

    وی همچنین با ابراز تأسف در خصوص وضعیت موجود در راه‌ها، جاده‌ها و نقاط حادثه خیز کشور افزود: ایمنی راه و جاده‌ها در پیشگیری از حادثه و همچنین در هنگام وقوع حادثه نقش بسزایی را ایفا می کنند، بنابراین طراحی و ساخت راه و تجهیز آنها به استانداردهای روز دنیا لازم است تا بتوانیم از وقوع تصادف جلوگیری کرده و بعد از آن اگر حادثه ای هم رخ دهد، خسارت‌ها را به حداقل برسانیم.

    وی در پایان با اشاره به نقش بالای فرهنگ ترافیک در بین مردم و تاثیرگذاری آن بر رفتارهای ترافیکی افزود: چطور می شود آموزش و فرهنگ سازی های مناسب ترافیکی را انجام ندهیم اما از مردم توقع رفتاری اجتماعی را داشته باشیم؟ بنابراین تا زمانی که رفتارهای اجتماعی در بسیاری از موارد اصلاح نشود، امیدوار به اصلاح رفتارهای ترافیکی پرخطر از سوی مردم نخواهیم بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو