فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل جدید ایران خودرو چه برنامه هایی دارد؟

نگاهی به سه گام عظیمی در ایران خودرو

عصر خودرو- مدیریت علیمردان عظیمی در صدر گروه صنعتی ایران خودرو از هفتم اسفندماه ۱۴۰۱ با محوریت سه برنامه اجرایی اصلی آغاز شد. مهمترین برنامه های عظیمی در گروه صنعتی مبتنی بر افزایش تیراژ تولید، رشد کیفیت و توسعه محصولات خواهد بود که در صورت تحقق، به صورت خلاصه، مسیر پیشرفت قطار دستاوردهای ایران خودرو را هموار خواهد کرد.

نگاهی به سه گام عظیمی در ایران خودرو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، عظیمی مدیری از جنس صنعت خودرو با سابقه چندین ساله در این حوزه است که با زیر و بم های این صنعت پرحاشیه آشناست و اکنون با در دست گرفتن سکان گروه صنعتی ایران خودرو در نظر دارد تا در سه محور اصلی، شرایط این خودروساز را به پیش ببرد که در این مطلب به تفصیل برنامه ای این مدیر تازه ایران خودرو را بررسی خواهیم کرد.

    عظیمی در شرایطی مدیریت گروه صنعتی ایران خودرو را به دست گرفته که چالش عدم باقی ماندن خودروهای ناقص در کف کرخانه همچنان پاربرجاست و وی با تمرکز روی این موضوع پیش از هر چیز می تواند از تولید خودروهای ناقص جلوگیری کند و با گذر از چالش، امکان تمرکز روی توسعه زیرسخت های لازم برای رشد تیراژ تولید حتی تا مرز 900 هزار دستگاه نیز در سال آینده فراهم خواهد شد. گروه صنعتی ایران خودرو بسترهای لازم برای دستیابی به چنین تیراژی را دارد و در صورت استمرار توسعه سبد محصولات بومی و تعمیق داخلی سازی محصولات بومی کنونی، این رشد تیراژ می تواند در قالب خودروهای اختصاصی ایران خودرو صورت بگیرد.

    توسعه سبد محصولات بر مبنای خودروهای اختصاصی ایران خودرو دومین برنامه عظیمی در راس سیستم مدیریت ایران خودرو است. این خودروساز هم اکنون محصولات بومی نظیر رانا پلاس، سورن پلاس، دنا پلاس، آریسان 2 و تارا را در نسخه های متنوعی تولید و به بازار عرضه می کند که در سال آینده قرار است دو مدل کراس اوور ری‌را و هاچ بک TF21 نیز به این جمع اضافه شود تا مجموعه کاملی از سبد خودروهای کلاس B و C در شکل ها و تیپ های مختلف برای سلایق بخش های مختلف بازار شکل بگیرد. تاکید بر توسعه سبد محصولات، استراتژی درستی است که در صورت انتخاب محصولات مناسب در تیپ بندی های مد نظر می تواند بستر را برای رشد استقبال مشتریان از تنوع محصولات و نه صرفا یک محصول خاص آماده کند. کراس اوور ری‌را گزینه ای از پیش برنده برای ورود به بازار است و هاچ بک TF21 نیز به واسطه جایگاه قیمتی و کلاس ابعادی بدون شک از بمب های سال 1402 ایران خودرو خواهد بود. در کنار این خودروها راناف سورن، دنا و تارا نیاز طیف گسترده از مشتریان خودروهای کلاس C را برطرف می کنند و وانت آریسان2 با قیمتی رقابتی و مجموعه قابل توجهی از تغییرات در حال رشد سهمش از بازار خودروهای سبک باری شهری است. همچنین در بخش کلاسهای بالاتر قیمتی، خانواده کراس اوورهای هایما به عنوان پرتیراژ ترین کراس اوورهای تولیدی در کشور با مدل جدید 8S پیش می روند و در صورت عرضه نخستین ون خانوادگی 7نفره از برند هایما توسط ایران خودرو در سایت خراسان، کلاسی جدید نیز در این بخش شکل می گیرد که احتمالا طیف تازه ای از مشتریان را به سبمت تولیدات ایران خودر جذب خواهد کرد. عظیمی همچنین سبد جامعی از تازه های تحقیق و توسعه را پیش رو دارد که توسط تیم های مختلف در این گروه صنعتی شکل گرفته و آماده تنوع بخشی به تیپ خودروهای موجود است. این تنوع به واسطه آپشن ها و تکنولوژی های جدید مانند 4 کیسه هوا، سیستم کنترل الکترونیکی پایداری، سنسور نور و باران و ... در بخش تکنولوژی و همچنین خانواده پیشرانه جدید سه سیلندر، موتور جدید EFP و گیربکس های جدید AMT و در آینده دوکلاچه اتوماتیک امکان پذیر است و باید منتظر دستاورد های گسترده ای در این زمینه از سوی عظیمی در راس ایران خودرو باشیم.

    کیفیت همواره مهمترین دغدغه مشتریان بازار خودرو بوده کمتر به آن توجه شده و در عمل و در کف خیابان ها مشتریان همچنان به ضعف در این بخش معترض هستند. هر چند نمی توان به طور کلی، پیشرفت در این بخش در دوره های قبل را منکر شد اما این مساله همواره باید در راس برنامه های مدیران عامل صنعت خودرو قرار داشته باشد و عظیی به واسطه فعالیت در صنعت قطعه سازی، بدون شک اشراف خوبی روی این موضوع دارد چرا که کیفیت از مرحله تامین مواد اولیه قطعه سازی تا ساخت قطعه و مونتاژ خودرو همواره دستخوش تغییرات می شود. عظیمی با بسیج زنجیره ارزش تولید می تواند دستاوردهای قابل توهیرا در این زمینه رقم بزند که در نهایت رضایت مشتریان را در بر داشته باشد و شاهد جابجایی رکورد های متعددی در این زمینه در سال 1402 باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط