فونیکسریمکسبهتام

تسلا میلیاردی به مکزیک می‌آید

عصر خودرو- تسلا کارخانه جدیدی در مکزیک با ارزش بیش از پنج میلیارد دلار می‌سازد.

تسلا میلیاردی به مکزیک می‌آید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، رئیس‌جمهور مکزیک اعلام کرد شرکت خودروسازی تسلا یک کارخانه مونتاژ جدید در شمال مکزیک می‌سازد که نشان‌دهنده تلاش این سازنده خودروهای الکتریکی برای گسترش فعالیت‌های خود در خارج از ایالات‌متحده است.

    آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک اظهار کرد که تسلا قصد دارد یک کارخانه خودروسازی بسیار بزرگ بسازد و همچنین، سرمایه‌گذاری بالقوه در باتری‌ها هنوز در انتظار است البته او عنوان نکرد که چه مدل‌هایی را تولید خواهد کرد.

    یکی از مقامات مکزیکی گفت که این کارخانه یک گیگافکتوری تسلا خواهد بود که می‌تواند کامیون Semi، خودروی اسپرت رودستر و احتمالاً خودروهای دیگر را تولید کند. یکی دیگر از مقامات گفت که این کارخانه می‌تواند نوعی خودروی اسپرت (SUV) تولید کند. مدل Y پرفروش‌ترین SUV تسلاست.

    ارزش سرمایه‌گذاری در این کارخانه بیش از پنج میلیارد دلار است و تسلا سالانه حدود یک میلیون خودرو در آنجا برای بازارهای داخلی و بین‌المللی تولید خواهد کرد. تسلا مجموعا ظرفیت تولید سالانه بیش از 1.9 میلیون خودرو در سایر کارخانه‌ها دارد.

    بر اساس گزارش رویترز، یک منبع مکزیکی با آگاهی از این موضوع گفت که سرمایه گذاری اولیه حدود یک میلیارد دلار ارزش دارد و مراحل بعدی می‌تواند کل هزینه‌ها را به 10 میلیارد دلار برساند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم