فونیکسریمکسبهتام

اتوبوس‌های جدید با پلاک موقت وارد تهران شدند

عصر خودرو- معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت:۲۰۰ دستگاه اتوبوس از ۲۲ بهمن ماه در روز‌های برفی با پلاک موقت وارد شهر شدند.

اتوبوس‌های جدید با پلاک موقت وارد تهران شدند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، جلال بهرامی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به تأمین ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: وزارت کشور و شهرداری تعهد تأمین دو هزار دستگاه اتوبوس را دارند و شهرداری قدرالسهم 650 دستگاه را پرداخت کرده و 180 دستگاه نیز تحویل داده شده است.

    وی با بیان اینکه طبق طرح جامع، تهران به 9 هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد بیان کرد: در حال حاضر تعداد اتوبوس‌ها با احتساب بخش خصوصی بیش از دو هزار دستگاه است.

    وی تصریح کرد: 27 دستگاه اتوبوس روز گذشته بازسازی شده و برای 500 دستگاه نیز قرارداد بازسازی منعقد شده است.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه چند سال ورودی اتوبوس به ناوگان تضعیف شده بوده است گفت: اگر هر سال حتی 10 تا 15 دستگاه وارد می‌شد به این مشکل نمی‌رسیدیم که در حال حاضر نیاز تهران به هفت هزار دستگاه برسد.

    بهرامی گفت: با خودروسازان داخلی قرارداد ساخت 5 هزار دستگاه به امضا رسیده است و 2 هزار دستگاه هم وزارت کشور باید به ما تحویل دهد.

    بهرامی با بیان اینکه پنج هزار خرید مستقیماً از سوی شهرداری صورت می‌گیرد، تصریح کرد: این خرید از منابع داخلی شهرداری تأمین خواهد شد؛ در بخش اتوبوس برقی نیز وزارت کشور مذاکرات داخلی و خارجی را انجام داده است.

    بهرامی در پاسخ به این سوال که چرا اتوبوس‌های خریداری شده هنوز در تهران مشاهده نمی‌شوند گفت: از ابتدای سال 400 دستگاه وارد ناوگان شده و ورود 150 دستگاه به دلیل اینکه بحث پلاک داشتند به تأخیر افتاد، از این تعداد 200 دستگاه از 22 بهمن ماه و روز‌های برفی با پلاک موقت وارد شهر شدند و رایگان به مردم خدمات دادند و هرکجا تجمیع مسافر داشته باشیم این اتوبوس‌ها به محل اعزام می‌شوند.

    بهرامی با اشاره به مترو گفت: تکمیل خطوط قبلی مترو بعد خدمتی قوی دارد و تست گرم خط 6 انجام شده و تست گرم خط هفت نیز فردا انجام می‌شود؛ در تلاش هستیم تا پایان سال پنج ایستگاه را افتتاح کنیم که اگر نتوانیم ناوگان را تأمین کنیم عملاً اثرگذار نخواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو