فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی انجمن صنفی تایر اعلام کرد

عرضه تایر در بورس کالا، بازی برد-برد تولیدکننده و مصرف کننده

عصر خودرو- سخنگوی انجمن صنفی تایر گفت: عرضه تایر در بورس کالا مزیت‌هایی هم برای تولیدکنندگان تایر و هم مصرف‌کنندگان دارد به طوری که تولیدکنندگان تایر می‌توانند تایر را با قیمت متناسب‌تری به فروش رسانده و مصرف‌کننده نیز آن را با نرخ بهتری نسبت به بازار خریداری کند؛ به عبارت بهتر در صورت عرضه تایر در بورس کالا مابه‌التفاوت قیمت با بازار آزاد به نفع تولیدکننده و مصرف‌کننده خواهد بود.

عرضه تایر در بورس کالا، بازی برد-برد تولیدکننده و مصرف کننده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از کالاخبر ، مصطفی تنها، سخنگوی انجمن صنفی تایر با اشاره به مزیت‌های عرضه تایر در بورس کالا به پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) گفت: عرضه تایر در بورس کالا مزیت‌هایی هم برای تولیدکنندگان تایر و هم مصرف‌کنندگان دارد؛ به طوری که تولیدکنندگان تایر می‌توانند تایر را با قیمت متناسب‌تری به فروش رسانده و مصرف‌کننده نیز آن را با نرخ بهتری نسبت به بازار خریداری کند.

    وی افزود: در صورت عرضه تایر در بورس کالا مابه‌التفاوت قیمت با بازار آزاد به نفع تولیدکننده و مصرف‌کننده خواهد بود اما متاسفانه مجوزی برای این منظور صادر نشد که صاحبان صنایع بتوانند محصول‌هایشان را در بورس کالا عرضه کنند.

    تنها عنوان کرد: در شرایط حاضر، تنها خواسته انجمن صنفی تایر این است که افزایش قیمتی متناسب با افزایش قیمت تمام شده در سال جاری داشته باشند و یا اینکه محصول‌های تایر در بورس کالا پذیرش و عرضه شود که از زیان‌دهی صنعت جلوگیری به عمل آید.

    سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران خاطرنشان کرد: مذاکراتی زیادی با سازمان حمایت انجام شده اما تاکنون به نتیجه مثبتی نرسیده‌ایم.

    وی اظهار کرد: عرضه تایر در بورس کالا مسئله بسیار حیاتی و بزرگ برای ما محسوب می‌شود چرا که با ادامه این روند، کارخانه‌ها دچار زیان شدید در بخش تولید تایر خواهند شد.

    تنها اظهار امیدواری کرد: با اتخاذ تدابیر بهتر، تولیدکنندگان تایر متحمل زیان‌های بی شمار نخواهند شد و سودآوری آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط