فونیکسریمکسبهتام

در گفت‌وگو با سخنگوی انجمن صنفی تایر مطرح شد:

موافقت با عرضه تایر در بورس کالا، راه‌حلی مناسب

«سازمان حمایت» چشم به روی زیان تولیدکننده و مصرف‌کننده لاستیک بسته است

عصر خودرو- مصطفی تنها گفت: در صورت عرضه تایر در بورس کالا مابه‌التفاوت قیمت با بازار آزاد به نفع تولیدکننده و مصرف‌کننده خواهد بود اما متاسفانه "سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده" با عرضه تایر در بورس کالا مخالفت کرده، به طوری که مجوزی برای این منظور صادر نشد. با ادامه روند فعلی، تولیدکنندگان تایر دچار زیان شدید خواهند شد.

موافقت با عرضه تایر در بورس کالا، راه‌حلی مناسب
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سنا، مصطفی تنها، سخنگوی انجمن صنفی تایر با اشاره به مزیت‌های عرضه تایر در بورس کالا  گفت: عرضه تایر در بورس کالا مزیت‌هایی هم برای تولیدکنندگان تایر و هم مصرف‌کنندگان دارد به طوری که تولیدکنندگان تایر می‌توانند تایر را با قیمت متناسب‌تری به فروش رسانده و مصرف‌کننده نیز آن را با نرخ بهتری نسبت به بازار خریداری کند.

    وی افزود: در صورت عرضه تایر در بورس کالا مابه‌التفاوت قیمت با بازار آزاد به نفع تولیدکننده و مصرف‌کننده خواهد بود اما متاسفانه "سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده" با عرضه تایر در بورس کالا مخالفت کرده، به طوری که مجوزی برای این منظور صادر نشد تا صاحبان صنایع بتوانند محصولات خود را در بورس عرضه کنند.

    تنها عنوان کرد: در شرایط حاضر، تنها خواسته انجمن صنفی تایر این است که افزایش قیمتی متناسب با افزایش قیمت تمام شده در سال جاری داشته باشند و یا اینکه محصولات تایر در بورس کالا پذیرش و عرضه شود تا از زیان‌دهی صنعت جلوگیری به عمل آید.

    سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران خاطرنشان کرد: مذاکراتی زیادی با سازمان حمایت انجام شده اما تاکنون به نتیجه مثبتی نرسیده‌ایم.

    وی اظهار کرد: عرضه تایر در بورس کالا مساله بسیار حیاتی و بزرگ برای ما محسوب می‌شود چرا که با ادامه این روند، کارخانه‌ها دچار زیان شدید در بخش تولید تایر خواهند شد.

    تنها اظهار امیدواری کرد: با اتخاذ تدابیر بهتر، تولیدکنندگان تایر متحمل زیان‌های بی شمار نخواهند شد و سودآوری آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط