فونیکسریمکسبهتام

هشدار هوندا برای مشتریان آمریکایی؛ «رانندگی نکنید»

عصر خودرو- خودروسازی هوندا برای ۸۲۰۰ خودروی آمریکایی به دلیل خطرات کیسه هوا هشدار «رانندگی نکنید» ارسال کرد.

هشدار هوندا برای مشتریان آمریکایی؛ «رانندگی نکنید»
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، شرکت هوندا موتور برای 8200 خودروی آکورا و هوندا با کیسه هوای تعمیر نشده تاکاتا در آمریکا اخطار «رانندگی نکنید» صادر کرد.

    این هشدار فوری انواع خودرو‌های هوندا آکورد تولید سال‌های بین 2001 تا 2003، سیویک CR-V و Odyssey، Pilot و Acura 3.2CL و 3.2 TL را پوشش می‌دهد.

    اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها (NHTSA) اعلام کرد که صاحبان این وسایل نقلیه نباید تا زمانی که تعمیر نشده اند رانندگی کنند و هشدار داد که خطر برای سرنشینان این خودرو‌ها جدی است.

    بیش از 30 مرگ در سراسر جهان که شامل حداقل 23 مورد مرگ و میر در ایالات متحده می‌شود و همچنین صد‌ها جراحت در وسایل نقلیه خودروسازان مختلف از سال 2009 به نقص فنی کیسه هوای شرکت تاکاتا مرتبط است که می‌تواند منفجر شود و ترکش‌های فلزی کشنده را در داخل وسایل نقلیه پرتاب کند.

    اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها ماه گذشته اعلام کرد که مرگ راننده یک خودروی آکورد در سال 2002 آمریکا به دلیل نقص در کیسه هوا بوده است. هوندا 17 کشته و بیش از 200 مجروح در ایالات متحده را در ارتباط با نقص فنی بادکننده کیسه هوای تاکاتا گزارش کرده است.

    در طول دهه گذشته، بیش از 67 میلیون دستگاه بادکننده کیسه هوای تاکاتا در ایالات متحده توسط بیش از 20 خودروساز در سراسر جهان فراخوان شده اند که این بزرگترین فراخوان ایمنی ایمنی خودرو در تاریخ است.

    NHTSA می‌گوید 8.5 میلیون وسیله نقلیه تعمیر نشده باقی مانده اند، که شامل 3.6 میلیون خودرو جنرال موتورز (GM.N) و 1.2 میلیون خودرو هوندا می‌شود.

    هوندا روز جمعه اعلام کرد که بیش از 18.3 میلیون دفعه با روش‌هایی از جمله اعلان‌های پستی، ایمیل ها، تماس‌های تلفنی و بازدید از خانه به خانه، تلاش کرده است با مالکان خودرو‌های دارای نقص ارتباط برقرار کند. این خودروساز ژاپنی تاکید کرد که خودرو‌های یدک کش رایگان را برای تعمیرات ارائه می‌دهد.

    در ماه نوامبر، شرکت استلانتیس پس از گزارش سه مرگ ناشی از تصادف ناشی کیسه هوای معیوب از صاحبان 276 هزار وسیله نقلیه قدیمی در آمریکا خواست که بلافاصله رانندگی را متوقف کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو