فونیکسریمکسبهتام

عضو هیأت مدیره و قائم مقام مدیرعامل در امور شرکت های گروه سایپا:

تولید ناب مستلزم داشتن زنجیره تامین قوی است

عصر خودرو- با حضور عضو هیأت مدیره و قائم مقام مدیرعامل در امور شرکت های گروه سایپا، جمعی از مدیران ارشد گروه و مدیرعامل شرکت رادیاتور ایران، از سامانه فروش قطعات خودرو ایران با عنوان ریکو پارت رونمایی شد.

تولید ناب مستلزم داشتن زنجیره تامین قوی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سایپانیوز، معصوم نجفیان، عضو هیأت مدیره و قائم مقام مدیر عامل در امور شرکت های گروه خودروسازی سایپا در مراسم افتتاح سامانه فروش قطعات خودرو ایران با عنوان" ریکو پارت" گفت: خودرو سازی صنعتی پیچیده و جذاب است و باید به صورت مستمر در مسیر این سیستم تغییر و تحول ایجاد کرد تا بتوان در آن موفق بود و این تغییر باید عملیاتی انجام شود.

    او افزود: در یک سال اخیر تکمیل 87 هزار خودرو ناقص، افزایش ظرفیت تولید از هزار و 50 دستگاه به 2 هزار و 100 دستگاه و افزایش درآمد گروه سایپا تا پایان سال به 100 هزار میلیارد تومان نشان از ایجاد تغییر در گروه خودروسازی سایپا و رسیدن به شرایط مناسب دارد.

    نجفیان تصریح کرد: برای ایجاد درآمد مناسب باید تولید ناب ایجاد شود و تولید ناب مستلزم داشتن زنجیره تامین قوی است. در صنعت خودروسازی باید از سه حوزه  زنجیره تامین، منابع انسانی و برنامه ریزی تولید قوی بهره برد تا بتوان به تولید ناب دست یافت.

    او افزود: با توجه به قیمت گذاری دستوری که بر روی خودروهای داخلی وجود دارد، به منظور جلوگیری از ایجاد زیان در این صنعت، چاره ای جز ورود به بازار خدمات پس از فروش نیست و بر همین اساس شرکت های گروه سایپا باید در حوزه خدمات پس از فروش و ایجاد درآمد از سایر تولیدات غیر وابسته به گروه سایپا تلاش کنند.

    عضو هیأت مدیره و قائم مقام مدیرعامل در امور شرکت های گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: بر همین اساس و نگاه مدیریت ارشد گروه سایپا، تمامی شرکت های گروه باید گام های متناسب با شرکت مادر بردارند تا بتوان در سال آینده به درآمد 150 هزار میلیارد تومانی هدف گزاری شده در گروه سایپا دست یافت.

    در این مراسم مهدی حسین نژاد، مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت رادیاتور ایران با ارائه گزارشی از عملکرد این شرکت گفت: رادیاتور ایران با برنامه ریزی انجام شده در تولید، مدیریت منابع انسانی و افزایش بهره وری توانسته در بازار خدمات پس از فروش 79 درصد رشد درآمد نسبت به سال گذشته و در فروش قطعات به شرکت های خودروساز 60 درصد رشد داشته باشد.

    او افزود: در سال جاری با افزایش ظرفیت تولید، تغییر مدل در فروش محصولات، کنترل هزینه ها و تمرکز بر بازار خدمات پس از فروش توانستیم به سود آوری بهتری دست یابیم.

    حسین نژاد تاکید کرد: خوشبختانه در سال جاری تامین قطعات به موقع انجام شده و توقف خطوط تولید به حداقل ممکن رسیده و باید تلاش کنیم که بتوانیم در سال آینده با بازاریابی صادراتی بیشتر، محصولات این شرکت را به کشورهای هدف صادر و درآمدی بهتری را کسب کنیم.

    گفتنی است در این مراسم سامانه بازار خدمات پس از فروش با برند "ریکوپارت" افتتاح شدکه در فاز اول فروش محصولات شرکت رادیاتور ایران در استان های تهران و البرز آغاز می شود و در فاز بعدی تمام شرکت های گروه سایپا می توانند محصولات تولیدی خود را از طریق این سایت به صورت اینترنتی معرفی و جهت فروش به سراسر ایران عرضه کنند.

    علاوه بر این از دستگاه خنک کننده قطعات الکترونیکی به روش غوطه وری که در این شرکت به صورت کاملا ابتکاری و خلاقانه طراحی و تولید شده بود رونمایی شد.

    این دستگاه به منظور خنک کاری سرورهای بانک، اَبَر رایانه ها و ... که حرارت بالایی تولید می‌کنند به کار می رود و تمامی مراحل طراحی حرارتی، طراحی مکانیکال، ساخت و آزمون این دستگاه در شرکت رادیاتور ایران و با دانش مهندسان این شرکت انجام شده است.

    شایان ذکر است شرکت رادیاتور ایران قادر است برای هر مدل از قطعات الکترونیکی، با هر تعداد و هر اندازه ای، طراحی‌های لازم را انجام داده و این سیستم طراحی شده با یک چهارم قیمت مشابه خارجی تولید شده و قابلیت بهره برداری دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو