فونیکسریمکسبهتام

صنعت موتورسیکلت؛ حوزه‌ای با ظرفیت‌های بالقوه

عصر خودرو- دبیر انجمن تولیدکنندگان موتور سیکلت ایران می‌گوید: از ابتدای امسال تا پایان آذر, ۳۲۰ هزار دستگاه موتور سیکلت تولید شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۸۰ درصد افزایش تولید داشته ایم.

صنعت موتورسیکلت؛ حوزه‌ای با ظرفیت‌های بالقوه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از صدا و سیما، افزایش جمعیت و بالا رفتن تراکم جمعیتی و به تبع آن، تشدید میزان ترافیک در عرصه‌های درون شهری، ضریب تقاضا را برای خرید موتور سیکلت در مقایسه با گذشته افزایش داده و به همین دلیل عمق ساخت داخل نیز رشد یافته است.



    تولید کنندگان این محصول می‌گویند عمق ساخت داخل موتور سیکلت‌های پر مصرف، افزایش یافته که این ارتقای عمق ساخت داخل و دستیابی به بن سازه مشترک بومی در خصوص مدل‌های پر فروش، راه حلی موثر برای افزایش تولید، کاهش ارزبری، کنترل قیمت و رسوب دانش فنی طراحی بوده است.

     خدا پسند یکی از تولید کنندگان موتور سیکلت می‌گوید: هر ساله به دنبال افزایش عمق ساخت داخل موتور سیکلت هستیم و اکنون توانستیم عمق ساخت داخل را به 60 تا 65 درصد ارتقاء دهیم و در تلاش هستیم تا با افزایش این میزان به عمق ساخت داخل صد در صد برسیم.

    به گفته وی، نه تنها به فکر افزایش عمق ساخت داخل بوده ایم بلکه به دنبال افزایش عرضه هم هستیم.

    آقای شریعتمداری دیگر تولید کننده موتور سیکلت گفت: در کنار داخلی سازی موتورسیکلت‌های پر مصرف, 5 سال است که در زمینه داخلی سازی موتور سیکلت‌های برقی ورود کرده ایم به طوری که اکنون قطعاتی مانند موتور، باتری و کامپیوتر را در داخل تولید می‌کنیم.

    آقای زردوست از تولید کنندگان قطعات موتور سیکلت معتقد است: در گذشته به فناوری ساخت برخی قطعات موتور سیکلت و به خصوص چرخ‌ها دسترسی نداشتیم، اما اکنون به دانش آن رسیده ایم و توانستیم بسیاری از قطعات موتور را داخلی سازی کنیم؛ اکنون شرکت ما از شرکت‌های دانش بنیان شناخته شده است.

    دبیر انجمن صنف موتور سیکلت هم می‌گوید: براساس آمار دریافتی از ابتدای امسال تا پایان آذر، 320 هزار دستگاه موتور سیکلت تولید شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 80 درصد افزایش تولید داشته ایم. از عواملی که باعث رشد تولید شده است می‌توانیم به افزایش هزینه‌ها و کاهش قدرت خرید خودرو اشاره کرد از این رو مردم بیشتر تمایل به خرید موتور سیکلت داشته اند.

     ضیا مقدم گفت: معضل ترافیک و کمبود جای پارک نیز دیگر عوامل موثر بر افزایش خرید موتور سیکلت است ضمن اینکه کیفیت موتور سیکلت هم در مقایسه با گذشته بهتر شده که همین عامل در رشد تولید اثر گذار بوده است.

    وی در مورد کیفیت موتورسیکلت‌های تولیدی، گفت: با توجه به رشد استاندارد و افزایش سلایق مشتری، اکنون کیفیت موتورسیکلت در مقایسه با گذشته افزایش داشته است.

    دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت با بیان اینکه افزایش قیمتی در خصوص موتورسیکلت نداشته ایم، گفت: میانگین قیمت موتور سیکلت 45 تا 50 میلیون تومان است. موتورسیکلت طرح هوندایی 65 درصد داخلی سازی شده است و اکثر تولیدکنندگان آن را تولید می‌کنند.

    بر اساس این گزارش؛ نیاز بازار به موتور سیکلت 500 هزار دستگاه است که اکنون 320 هزار دستگاه تولید شده است؛ با حمایت بیشتر از این صنعت، علاوه بر تامین نیاز داخل، می‌توانیم در حوزه صادرات موتور سیکلت به کشور‌های همسایه حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو