فونیکسریمکسبهتام

هایکان A۰۶؛ سدان چینی که حتما باید دید! +عکس

عصر خودرو- هایکان برند خودرویی فعال در کشور چین است که به عنوان زیرمجموعه ای از ائتلاف گاگ-نیو شناخته می شود و در زمینه تولید خودروهایی الکتریکی از سال ۲۰۱۹ فعالیت دارد. دفتر مرکزی این برند در گوانگژو قرار دارد.

هایکان A۰۶؛ سدان چینی که حتما باید دید! +عکس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از عصر ایران، هایکان اکنون سدان A06 را در لیست فروش خود دارد که در بازار چین از 26500 تا حدود 40 هزار دلار قیمت می خورد.

هایکان ای 06 از منظر طراحی تلاش کرده تا یک آینده نگر را وارد قوانین متعارف محصولات فعلی بازار کند اما به هر ترتیب حاصل کار زیبا و متفاوت به نظر می رسد. از مقایسه مدل مفهومی ای 06 که در نمایشگاه اتو گوانگجو 2021 به نمایش درآمد با مدلی که از A06 روانه بازار شده، می توان این تلاش را مشاهده کرد.

مدل مفهومی 2021

بدنه یکپارچه از دماغه تا چراغ های اصلی عقب مورد توجه طراحان هایکان قرار داشته و به خوبی موفق شده اند تا اندیشه های خود را به یک حجم فیزیکی تبدیل کنند.

هایکان A06 از منظر ابعاد برابر با 4965 میلیمتر در طول، 1920 میلیمتر در عرض و 1520 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز 2850 میلیمتر است. وزن خودرو با توجه به تریم 1690 و 1740 کیلوگرم محاسبه شده است.

هایکان ای 06 به عنوان یک خودروی الکتریکی، 2 تریم در قسمت پیشرانه را مقابل مشتریان قرار می دهد. نمونه 181 اسب بخاری با گشتاور 225 نیوتن متر، تریم میان رده 215 اسب بخاری با گشتاور 225 نیوتن متر و تریم پرچمدار 456 اسب بخاری با گشتاور 534 نیوتن متر.

انرژی مورد نیاز پیشرانه الکتریکی تریم پایه و میان رده به ترتیب از بسته باتری 63 و 71 کیلووات ساعت تامین می شود. در تریم پرچمدار که مجهز به 2 موتور الکتریکی و سامانه تمام چرخ محرک است.

برد حرکتی تریم پایه 550 کیلومتر و تریم میان رده 630 کیلومتر محاسبه شده است. در رابطه با تریم پرچمدار نیز به برد حرکتی 630 کیلومتر اشاره شده اما ظرفیت باتری مورد اشاره قرار نگرفته است.

تریم پرچمدار طی 3.7 ثانیه از حالت توقف به سرعت 100 کیلومتر برساعت می رسد.

در بخش جعبه دنده تمامی مدل های هایکان A06 از جعبه دنده تک سرعته استفاده شده است.

سیستم ترمز در محور عقب و جلو دیسکی است و رینگ های آلومینیومی در اندازه 19 اینچی ارائه می شوند.

کابین هایکان یک محیط ساده اما با حس فناورانه است. مواد تشکیل دهنده جزئیات کابین باکیفیت و در بسیاری از قسمت ها دارای بافت نرم هستند. تمامی دکمه های فیزیکی کابین نیز حذف شده و تنظیمات به نمایشگر اصلی تنظیمات سیستم سرگرمی انتقال یافته است.

از امکانات کابین باید به سیستم تهویه اتوماتیک، نمایشگر اصلی 14.6 اینچی سیستم سرگرمی با قابلیت چرخش، نمایشگر دیجیتال 10.25 اینچی اطلاعات کیلومتر، سامانه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، پشتیبانی از فرمان های صوتی، نورپردازی هوشمند، پورت یو اس بی، تنظیم الکتریکی صندلی ها به همراه حافظه، استراحتگاه دست هر دو ردیف، پاور ویندوز عقب و جلو، اسکای روف پانورامیک، آینه ها مجهز به گرم کن/حافظه/تاشوی خودکار، سنسور باران و... اشاره کرد.

در بخش ایمنی، سدان هایکان مجهز به سطح 2 رانندگی خودران است. از ویژگی های این قسمت باید به: کروز کنترل تطبیقی، رادار عقب و جلو، دوربین 360 درجه، نشانگر فشار باد لاستیک، ای بی اس، ئی بی دی، پایداری الکترونیکی، ترمز اضطراری، سیستم پارک خودکار، دستیار حرکت در سربالایی، نمایش نقاط کور دید راننده، هدلایت اتوماتیک، نور پایین اتوماتیک، ایربگ کاملا به جز جانبی ردیف عقب و... اشاره کرد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
      آرشیو