فونیکسریمکسبهتام

دو نماینده مجلس:

عرضه خودرو در بورس، مطالبه مردم و مجلس است

آیا راه دیگری برای خرید مستقیم و مناسب خودرو وجود دارد؟

عصر خودرو- سوال مهم اینجاست، آیا راه دیگری برای دسترسی سریع مردم به خودروی صفر کیلومتر آن هم ارزان تر از بازار آزاد وجود دارد؟ با عرضه خودرو در بورس، مردمی که به خودرو نیاز دارند اقدام به خرید ارزان تر از بازار می کنند و ادامه عرضه خودرو در بورس، مطالبه مردم و مجلس است.

عرضه خودرو در بورس، مطالبه مردم و مجلس است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷:۰۰

    دو نماینده مجلس در گفت و گو با «عصر خودرو» با اشاره به اینکه عرضه خودرو در بورس کالا با وجود آنکه در مقایسه با حجم تولید قابل توجه نبوده اما اثرات مثبت آن نمایان شده و دسترسی مردم به خرید خودروی صفر را مهیا کرده است.

    سید سلمان ذاکر در گفت و گو با خبرنگار «عصر خودرو» در مورد عرضه خودرو در بورس کالا اظهار داشت: با عرضه خودرو در بورس دست دلالان این حوزه قطع شد، اصل این موضوع  مورد تایید و مطالبه مردم و مجلس است  و اگر هم اشکالاتی در این زمینه وجود دارد، می توان با شناسایی آن روند عرضه ها را بدون چالش انجام داد تا مردم به راحتی خودروی مورد نیازشان را تامین کنند.

    نماینده مردم ارومیه بیان داشت: در ایامی که خودرو در بورس عرضه شد، مردم  توانستند خودرو مورد نیاز خود را با قیمت ارزان تری تهیه کنند اما در مقابل سودجویان نسبت به این رویکرد نگرانی های دارند که اصل موضوع در شفافیت بورس است. 

    ذاکر خاطر نشان کرد: با عرضه خودرو  در بورس انحصار فروش از بین می رود و با رقابت و شفافیت در عرضه و تقاضا، خودرو به دست مصرف کننده نهایی یعنی مردم می رسد.

    نماینده مردم ارومیه  با بیان  اینکه  هر پروسه ای در ابتدای کار چالش های خاص خود را دارد، گفت: اگر  مسوولان ذی ربط با تعامل و هم افزایی باید نسبت به عرضه پرحجم خودروها در بورس تصمیم گیری کنند تا صنعت خودرو در کشور بتواند به معیارهای مورد نظر خود در زمینه کیفیت برسد.

    کشف قیمت خودرو در بورس به نفع خریداران  است

    کیومرث سرمدی واله، نماینده مردم در مجلس نیز به «عصر خودرو» گفت: در خودرو در بورس کالا کمک کرد تا بخشی از مصرف کننده ها با قیمت ارزان تری خودروی مورد نیاز خود را تهیه کنند که این روند باید ادامه یابد.

    او افزود: ساختار بورس برای عرضه خودرو  به نفع مردم است زیرا بورس کالا، سازو کاری دارد که امکان نظارت دقیق و رصد معاملات را برای سیاست گذار فراهم می آرود، از این رو همانند روش های قبلی امکان سوء استفاده واسطه ها در این مسیر مسدود می شود.

    نماینده مردم اسدآباد همدان بیان داشت: در صورت حمایت مناسب و تدابیر دولت در خصوص عرضه خودرو در بورس، این روش می تواند با موفقیت  مسیر خود را دنبال کند و اهدافی چون، تعادل بازار، توسعه صنعت خودرو و خرید ارزان تر مردم را محقق کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط